İzmir, logo ve sloganını seçiyor

05.05.2008
  •  A 
İZMİR Ticaret Odası (İTO) tarafından 2 yıldan bu yana süren çalışmalar sonunda hazırlatılan İzmir logo ve sloganları, İzmirliler'in seçimine sunuldu.

İZMİR Ticaret Odası (İTO) tarafından 2 yıldan bu yana süren çalışmalar sonunda hazırlatılan İzmir logo ve sloganları, İzmirliler'in seçimine sunuldu.

 

Seçilen logoyu ve kurumsal kimliği bundan sonra İzmir'de isteyen bütün kurumlar ve İzmirliler, kentin iletişiminde kullanabilecek. İTO Yönetim Kurulu Başkanı Ekrem Demirtaş, “İzmir Dünya Şehirler Ligi'ne çıkıyorsa kurumsal kimliği, logo ve sloganı belirlenmeli. Logo ve yeni kent kimliği çalışmaları, İzmir'i dünya çapında bir marka kent haline getirmek amacını taşıyor” dedi.

 

İTO Yönetim Kurulu Başkanı Ekrem Demirtaş, İzmir için belirledikleri vizyonun, ‘Marka Kent: Güzel İzmir’ olduğunu, kurumsal kimlik için yapılan çalışmaların İzmir'in hak ettiği noktaya gelmesi için önemli kilometre taşı olduğunu söyledi. İzmir'in rekabetinin Barcelona, Sevilla, Milano gibi dünya kentleri ile olduğunu belirten Demirtaş, “Bu yarışta her zaman gereken desteği görmüyor olabiliriz ama buna rağmen İzmir ileri gidiyor. Ancak, İzmir'in düşlediğimiz, istediğimiz yerde olmadığını görüyoruz. İsteğimiz; bir dünya kenti olmak. Bu nedenle EXPO'ya aday olmuştuk ve kazanacağımızdan emindik. Bu çalışmayı da oylama gününe kadar bitirmiştik. Tüm İzmir yola devam kararı aldı. Hedef, Dünya Kenti olmak” diye konuştu.

 

İzmir'e uluslararası bir kimlik oluşturmanın, bu hedef doğrultusunda yapılacak çalışmalar bakımından çok önemli adımı oluşturduğunu belirten Demirtaş, “Biz de bu amaçla uluslararası reklam ajansı ve PR ajansı ile çalışmalara başladık. Yerli ve yabancı uzmanların 6 ayı aşkın süredir hazırladığı 10'ar logo ile sloganı İzmirli'nin beğenisine sunuyoruz. Bunların arasından hangisinin İzmir'in logosu ve sloganı olacağına İzmir halkı karar verecek” dedi.

Demirtaş, logonun İzmirliler tarafından seçilmesinin bundan sonrası için de önemli olduğunu anlatırken, “Ortak bir akıl oluşturarak bu logoyu, sloganı belirlemek, kentimizin kurumsal kimliği oluşturmak istiyoruz” dedi. Demirtaş, “İzmir yeni logosu ve sloganı ile ‘Marka Kent' yolunda hız kazanacak ve dünyanın yıldız kentleri arasında yerini alacaktır. İzmirlilerin Odamıza gelerek, internet sitemizi kullanarak, kısa mesaj göndererek, çağrı merkezimizi arayarak mutlaka bu oylamaya katılmalarını istiyoruz” dedi.

 

OYLAMAYA NASIL KATILANACAK?

İzmirliler bu oylamaya İTO'da kurulan sandıkta oy kullanarak, www.izto.org.tr  adresli portaldan beğendikleri logo ve sloganı seçerek, İTO'nun 444 92 92 numaralı çağrı merkezini arayarak, 0- 532- 752 31 11 numaraya önce ‘Logo', ardından beğendikleri logonun numarasını, sloganı simgeleyen harfi, adını, soyadını ve yaşını aralarında birer boşluk bırakarak yazacakları kısa mesajı göndererek oylamaya katılabilecek.