Nemrut 2 olarak adlandırılan bölgede iskele yapımına tahsis edilen alanların yer aldığını dile getiren Bulgurlu, burada yapılacak iskelelerin demiryolu hattı İle birbirine bağlanacağını ve Türkiye'nin en önemli limanlarından birinin oluşturulacağını söyledi.
SANAYİNİN KALBİ OLURUZ
Projeyi Ulaştırma Bakanlığı’nın yürüttüğünü kaydeden Bulgurlu, “Ring hattının tamamlanması ile bu bölge Türk sanayisinin kalbi olur. Bu proje sadece Aliağa'nın değil Türkiye'nin kaderini değiştirecek bir altyapı imkanı sunuyor. Şu an bakanlıklar düzeyinde ciddi proje çalışmaları yapılıyor. Ring hattı yürürlüğe girdiğinde karayolunda yük taşınmayacak, Üretim yapan firmaların maliyeti ciddi ölçüde düşecek. TCDD kendine önemli bir gelir sağlayacak. Bu kuruluş belki 50 yılda taşıdığı yükü bir yılda taşıyacak” dedi.
Bulgurlu, 2004 yılında Türkiye'deki tüm limanlarda 140 milyon ton yükleme ve boşaltma yapıldığını belirterek, ring hattı projesinden sonra bu rakamı tek başına Nemrut 2'deki limanın gerçekleştireceğini dile getirdi.
Bulgurlu, “Hattın kurulacağı bölgenin derinliği 50 metreye kadar iniyor. 100 bin, 200 bin, 300 bin gross tonluk gemiler bu limana yanaşabilecek. Burada planlanan İskeleler yapıldığı zaman doğrudan denize açılabilen Önemli bir liman ortaya çıkacak. limancılıkta önemli olan derinliktir. Büyük gemiler bu limana kolaylıkla yanaşacağı İçin maliyetler önemli ölçüde gerileyecek. Afyon'dan, Denizli'den yükünü vagona yükleyip buraya indiren firmalar maliyet avantajına kavuşacak" diye konuştu.
Dünyada üretmekten Öte satmanın önem kazandığını belirten Bulgurlu, Türk firmalarının artık dünya ile rekabet ettiğini, hem ucuz ve kaliteli üretip hem de pazarlara anında ulaştırmanın önemli olduğunu söyledi
REKABETTE ÖNE GEÇERİZ
Uluslararası taşımacılıkta esas olanın navlun olduğunu kaydeden Bulgurlu, "Bu liman ile firmalarımız küresel rekabette öne geçecek" dedi. Bulgurlu, konuyla ilgili çeşitli kuruluşların etüd çalışması yaptığını söyledi.
Kaynak: Sinan Doğan / Referans