Kalıp Fuarı Sanayiyi Buluşturdu

20.11.2007
  •  A 

İlk kez İhlas Fuarcılık tarafından sektöre kazandırılan ve bu yıl üçüncüsü düzenlenen İstanbul Kalıp Fuarı, 8 – 11 Kasım 2007 tarihleri arasında başarı ile gerçekleştirildi.

3. İSTANBUL KALIP FUARI SANAYİYİ BULUŞTURDU


İlk kez İhlas Fuarcılık tarafından sektöre kazandırılan ve bu yıl üçüncüsü düzenlenen  İstanbul Kalıp Fuarı, 8 – 11 Kasım 2007 tarihleri arasında başarı ile gerçekleştirildi.  Profesyonellerin buluştuğu arenada birçok katılımcı ürünlerini ve uygulamalarını ziyaretçilerinin beğenisine sundu ve uluslararası pazarlarla tanışma imkanını bu fuarda yakaladı. Kalıp üreticilerinin ürünlerini sergilediği fuar bünyesinde zengin bir konferans ve panel programı da yapıldı.

 

İhlas Fuarcılık tarafından gerçekleştirilen 3. İstanbul Kalıp Fuarı, Türkiye'nin kalıp ve teknolojileri konusunda ulaştığı zirveyi üreticilerle İstanbul Fuar Merkezi'nde buluşturdu. Makine üreticilerini, kalıp ve teknolojilerini ve profesyonelleri buluşturan bir ticaret merkezi olarak tanımlanan fuar, uluslararası boyutta sinerji oluşturup, 20.172 ziyaretçisi ile dikkatleri üzerine topladı. Sadece kalıp üretici ve tedarikçilerini değil, ana ve yan sanayileri de buluşturmayı başaran fuar, 150’ye yakın katılımcısı ile Türk ekonomisine büyük katkılar sağladı. 


Fuarın açılışı İhlas Holding Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Yavuz Özgün, BEYSAD (Beyaz Eşya ve Yan Sanayicileri Derneği) Başkan Vekili Hasan Danışment ve TÜMSİAD (Tüm Sanayici ve İşadamları Derneği) Başkan Yrd. Halit Kanak tarafından yapıldı. 

 


"KALIP SEKTÖRÜ ÜLKEMİZİN GELECEĞİ İÇİN BÜYÜK ÖNEM ARZ EDİYOR"

Açılışta konuşan İhlas Holding Yönetim Kurulu Başkan Yard. Yavuz Özgün sektörün önemiyle alakalı olarak şunları kaydetti; ‘’Şunu gururla söyleyebiliriz ki, İhlas Fuarcılık bugün 74. fuarını düzenliyor. Buda daha birçok fuara imza atacağımızın göstergesidir. Kalıp sektörü ülkemizin geleceği için büyük bir önem arz ediyor. Beyaz eşyadan otomotive, bütün sektörlerde yerini alan bir faktördür. İhlas Fuarcılık olarak kalıp sektörüne elimizden gelen tüm desteği vereceğimizi belirtmek isterim.’’ dedi.

 



Özgün’den sonra söz alan BEYSAD Yönetim Kurulu Başkan Vekili Hasan Danışment; Kalıbın, sanayinin gelişmesi için çok önemli bir unsur olduğunu belirterek, ‘’Türk ekonomisine ve kalıpçılık sektörüne bu fuarın çok şey katacağını düşünüyorum. Ana sanayinin vazgeçilmez unsuru kalıptır. Burada gördüğüm kadarıyla şunu rahatlıkla ifade edebilirim ki, bu fuarda bulunan katılımcılar çok iyi bir kalıp yapacak şekilde fuarı doldurmuş durumdadır.’’ dedi.

 


TÜMSİAD Genel Başkan Yard. Halit Kanak ise yaptığı konuşmada, ‘’Kalıp olmazsa sanayi olmaz. Bizim kalıp dediğimiz olay bir modeldir. Kalıp çok önemli bir unsurdur. Öncelikle İhlas Fuarcık’a böylesine güzel bir organizasyonu düzenlediği için teşekkür ediyorum. Çok faydalı bir iş yaptılar. Türk ekonomisine büyük katkı sağlayacaktır. Bundan sonraki fuarların daha faydalı geçmesini diliyorum.’’ şeklinde konuştu.


Açılış konuşmalarının ardından kurdele keserek fuarı açan yetkililer, standları gezerek katılımcılar ile sohbet ettiler.


Kalıp sektörü alanında sahip olduğu coğrafik konumu avantaja dönüştürmeyi bilen ve Avrupa’ya yakınlığı ile Çin ve Hindistan gibi Uzak Doğu ülkelerinin önüne geçmeyi başaran ülkemiz, bu fuarda, kaliteye verdiği önemi ve profesyonelleştiğini gösterdi ve Avrupa’nın ilk tercihi oluşunun hakkını verdi.

 


Türkiye, ileri teknoloji parkuru, bilgi birikimi, uygun fiyat politikası, üretilen kaliteli ürünler ve piyasaya sunduğu yeni markalar ile artan ihracat potansiyelini bu fuarda enerjiye çevirmeyi başardı. 



KALIP SEKTÖRÜ TÜRK EKONOMİSİNE YÖN VERİYOR

Türk ekonomisine sağladığı katma değerini her geçen gün artıran kalıp sektörünün, çoğunluğu kalıplı imalata dayanan ihracatı, 2007 senesine doğru yüz milyar dolara yaklaştı.  Kalıp sektörünün bu başarılı grafiği sayesinde, her sektör büyük bir ivme kazanarak, Türk ekonomisine büyük katkılar sağlamaya devam ediyor. Kalıpçılık sektörünün gerçekleştirmiş olduğu ihracat rakamları ülke potansiyeline ve benzer gelişmekte olan ülke rakamlarına göre, sektör hacmini iki sene içerisinde 7 – 8 milyar dolara çekebilme potansiyeline sahiptir. Ağırlıklı olarak beyaz eşya ve otomotiv sektöründe kullanılan kalıp imalatı, ekonomiye büyük katkılar sağladığı gibi ticari gelişime de etkin bir şekilde fayda sağlıyor. Kalıp sektörü zamanla kurumsallaşarak Türk ekonomisinin gelir boyutlarını daha da yüksek derecelere çıkarmayı planlıyor.

 


BU FUAR’DA YURT İÇİ VE YURT DIŞI DESTEKLER ÇOK GÜÇLÜ

3. İstanbul Kalıp Fuarı’nın aldığı hem yurt içi hem yurt dışı destekler, Türk kalıp sektörünü uluslararası  pazarlar ile tanıştırmayı başardı. Türk ekonomisine katkılar sağlayan 3. İstanbul Kalıp Fuarı’na DTM, KOSGEB, PAGEV, PAGDER gibi kurumlar desteklerini verdiler. Ankara Ticaret Odası, Antalya Ticaret ve Sanayi Odası, Konya Sanayi Odası, Mersin Ticaret ve Sanayi Odası, Orsiad ve Manisa Salihli Ticaret ve Sanayi Odası  3. İstanbul Kalıp Fuarı’nın verimliliğine zemin oluşturdu. Hindistan Kalıpçılar Birliği, İspanya Kalıpçılar Birliği ve yurt dışı süreli yayınlar ise fuarı güçlendirerek, uluslararası başarılarını kanıtladı. 


20.172 ZİYARETÇİ 3. İSTANBUL KALIP FUARI’NI ZİYARET ETTİ

Geçtiğimiz sene ağırladığı 13 bini aşkın ziyaretçisi ile göz dolduran İstanbul Kalıp Fuarı, bu sene de ana ve yan sanayilerden ve tüm sektörlerden toplam 20.172 ziyaretçi ağırladı. Fuarı ziyaret eden sektörler ise şu şekilde: Plastik ve Kauçuk Sanayi, Otomotiv Sanayi, Otomotiv Yan Sanayi, Çelik Sanayi, Alüminyum Sanayi, Makine Sanayi, İlaç Sanayi, Promosyon Sanayi, Gıda Sanayi, Döküm Sanayi, Ev Aletleri Sanayi, Beyaz Eşya Sanayi, İnşaat ve İnşaat Malzemeleri Sanayi, Kozmetik Sanayi, Medikal-Sağlık Sanayi, Oyuncak Sanayi, Mobilya Ekipman ve Aksesuar Sanayi, Bilgisayar Sanayi, Matbaa Malzemeleri Sanayi, Tekstil ve Hazır Giyim Aksesuarları Sanayi, Hırdavat Sanayi, Cam Sanayi, Ambalaj Sanayi, Ayakkabı Sanayi, Elektrik-Elektronik Sanayi, Yan sektörler, Akademisyenler ve Diğer.

 

KATILIMCI ÜRÜN GRUPLARI

Katılımcı firmaların ziyaretçiler ile paylaştığı ürün grupları, çeşitlilikleri ile dikkat çekti.  Fuarda sergilenen ürünler ise şunlar:


Kesme Kalıplar, Friksiyon Kalıplar, Pres Kalıplar, Metal Enjeksiyon Kalıpları, Termoform Kalıplar, Sıvama Kalıplar, Plastik Kalıplar, Şişirme Kalıplar, Model Kalıplar, Kauçuk Enjeksiyon Kalıplar, EPS Kalıplar, Sac Metal Kalıplar, Döküm Kalıplar, Dövme Kalıplar, Cam Kalıplar, CAD-CAM Sistemler, Kalıp Parlatıcıları, Mühendislik-Danışmanlık, Ek Parçalar ve Diğer. Ayrıca kalıp imalatında kullanılan tüm Makineler, Tezgahlar, Kimyasallar, Hammaddeler, Bilgisayar ve Programları, Bağlantı Elemanları, Takım Tutucular, Sistemler, Elemanlar ve Malzemeler

 


YABANCI İLGİSİ

Coğrafik konumunu avantaja dönüştüren ülkemiz, dünyanın pek çok yerinden ziyaretçi ağırlamaya devam ediyor. Almanya, İtalya, Fransa, Rusya, Ukrayna, Bulgaristan, Romanya, Birleşik Arap Emirlikleri, Güney Kore ve Tayvan gibi çok çeşitli ülkelerden, ziyaretçi ağırlayan fuara, Almanya’dan İtalya’ya, Fransa’dan Tayvan’a kadar birçok yabancı şirket de katılımcı olarak ilgi gösterdi.


PANEL VE FİRMA KONFERANSLARI GÖZ DOLDURDU

İhlas Fuarcılık bünyesinde düzenlenen ‘’2010’a Doğru Beyaz Eşya Sektörü ve Kalıp’’ ve ‘’2010’a Doğru Otomotiv Sektörü ve Kalıp’’ başlıklı panel, sektörün en önemli isimleri ile işbirliği içerisinde gerçekleştirildi. Oturum Başkanlığı’nı İstanbul Üniversite’sinden Prof. Dr. Şerafettin Eroğlu’nun üstlendiği Beyaz Eşya’da, Bsh Ev Aletleri’nden (Bosh, Simens ve Profilo) Kalıphane Müdürü Hanifi İştüzer,  Alper Isıl İşlem’den Hasan Çep ve Termikel A.Ş.’den Hasan Ataç Üretim-Planlama Müdürü’nün katılımlarıyla sunum yaptılar.  Otomotiv sektöründe ise, özellikle 2003 yılından bu yana ekonomisinde büyük artışlar gözlenen otomotiv sektörüne nasıl faydalar sağladığı aktarılan panelde, Oturum Başkanlığı’nı Yıldız Teknik Üniversitesi’nden Doç. Dr. Ahmet Karaaslan yaptı.  Tofaş Otomotiv’den Kalıp Üretim Yöneticisi Gökhan Işıkman, Ford Otosan’dan Cad-Cam Proje Koordinatörü Yılmaz Çoruh, Farplas Oto Yedek Parçaları’ndan Kalıphane Yöneticisi Ali Bayatfard katılımlarıyla sektörün stratejik önemini bu panellerde gözler önüne serdiler ve büyük bir dinleyici kitlesiyle buluştular.

 

ANA BASIN SPONSORU: KALIP  DERGİSİ

25.000 tirajıyla büyük yankı uyandıran Aylık Kalıp ve Teknolojileri Dergisi, Türkçe ve İngilizce olarak hazırlanıyor. Başarılı içeriği ve geniş dağıtım profili ile kısa sürede sektörün yüz akı haline gelen dergi, İstanbul Kalıp Fuarı’na, Ana Basın Sponsoru olarak destek veriyor. 


İHLAS FUARCILIK HAKKINDA

Türkiye’nin en köklü fuarcılık ve yayıncılık şirketlerinden olan İhlas Fuar, yapmış olduğu fuarlar ile iş dünyasının beğenisini kazanmaya devam ediyor. İstanbul Kalıp Fuarı ile şirketimiz, 74. fuarını geride bıraktı. Farklı sektörlere ait dergiler de yayınlayan şirketimiz, İhlas Dergi Grubu ile ülkenin en büyük sektörel yayın gruplarının başında geliyor.