CHP İzmir Milletvekili Kemal Anadol, İzmir’e ikinci havalimanının şart olduğunu vurgulayarak, Çiğli’de askeri amaçla kullanılan Kaklıç Havalimanı’nın sivillere açılmasını önerdi.
İzmir Milletvekili Kemal Anadol, düzenlediği basın toplantısında TAV tarafından işletilen Adnan Menderes Havalimanı’nı toplam 8 milyon 230 bin metrekare alana kurulu olduğunu belirtti. Anadol, Eylül 2006-2007 tarihleri arasındaki bir yıllık sürede 5 milyon 499 bin yolcu taşındığını, EXPO 2015’in İzmir’de gerçekleşmesi durumunda kente 6 ay içinde 30-50 milyon yerli ve yabancı ziyaretçinin geleceğini belirterek, İzmir’e ikinci havalimanının şart olduğunu dile getirdi.
Anadol, Çiğli’de askeri amaçla kullanılan Kaklıç Havalimanı’nın sivillere açılmasını önererek, şunları söyledi:
KUZEYE HAYAT VERİR
“Hava Eğitim Komutanlığı’nın izin ve onayını alarak Kaklıç, sivillere açılmalı. İzmir’in EXPO’ya yönelik ve daha uzun vadeli havayolu ulaşım problemi çözülmeli. İleride Bergama ve Selçuk’u da kapsamına alacak Aliağa-Menderes hızlı tren hattı ve Çiğli’ye uzanan İzmir Çevre Yolu kuzey dalı Kaklıç Havalimanı’nın işlerliğini artırır.
Kaklıç Havalimanı, hemen ilerisindeki Aliağa’da mevcut Petkim, rafineri, gemi söküm tesisleri, Nemrut Limanı’na kadar uzanan demiryolu, bu limandaki iskele ve rıhtımlar dikkkate alındığında bir zorunluluk olarak ortaya çıkıyor.
Kaklıç’a birkaç dakikalık mesafede Atatürk Organize Sanayi Bölgesi ve Menemen Deri Organize Sanayi Bölgesi yer alıyor. Kaklıç Havalimanı son yıllarda ucuzlayan ve özel sektöre açılarak büyük gelişme sağlayan sivil havacılığın yoğunluğuna paralel bir tesis olacaktır.''
BAŞKA SEÇENEK YOK
Ege Ekonomisini Geliştirme Vakfı Başkanı Yılmaz Temizocak: İzmir’e ikinci bir havalimanı şart, bu da mutlaka Kaklıç olmalı. Başka bir seçenek yok. Kuzey İzmir’de tarihi ve kültürel zenginliğiyle ünlü Bergama, Foça ve Dikili gibi turistik ilçeler var. Kuzey Ege’nin diğer bağlantılarını sağlamak açısından da gerekli bir havalimanı. Karşıyaka İşadamları Derneği yıllardır bunun üzerinde duruyor. EXPO 2015 gerçekleştiği taktirde İzmir’e bir havalimanın yetmeyeceği kesin. Tarihi, turistik ve lojistik açıdan Kaklıç Havalimanı’nın sivillere açılması şart. İkinci havalimanı İzmir için lüks değil.
TURİZMCİLER DE İSTİYOR
Türkiye Seyahat Acentaları Birliği İzmir Yürütme Kurulu Başkanı Rıza Gencay: Kaklıç Havalimanı sivillere açılmalı. Üstelik kısa zamanda hayata geçirilebilir. İzmir’de tek havalimanı olmasının sorunlarını turizmciler olarak yaşıyoruz. Turizm kenti olma yolunda iddialı olan İzmir’in bu sıçramayı yapması, kentin birinci havalimanın tam tersi yönde ikinci bir havalimanı açması şart.