Aliağa-Menderes’te 8. etap da tamam

16.06.2007
  •  A 
İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin, özkaynakları yürüttüğü 80 kilometrelik Aliağa-Menderes Raylı Sistem Projesi kapsamında Çiğli’de yapılacak depo ve bakım atölyesi tesislerinin ihalesi de yapıldı.

İzmir Büyükşehir Belediyesi, günde 550 bin yolcunun taşınmasını hedeflediği İzmir Banliyö Sisteminin Geliştirilmesi Projesi’nin inşaat işlerini planlandığı gibi sürdürüyor. Adım adım  mutlu sona yaklaşılan projenin son olarak 8. Etabı’nın 1. kısım ihalesi gerçekleştirildi. 10 firmanın teklif verdiği ihale kapsamında, Çiğli’de kurulacak olan depo ve atölye tesisleri  inşa edilecek. Çiğli Depo ve Atölye Tesisleri,  toplam 77 bin metrekarelik açık alan üzerinde kurulacak ve 20 bin  metrekare kapalı alana sahip olacak.  


Çiğli Depo ve Atölye Tesisleri yapım ihalesine katılan firmaların teklifleri komisyon tarafından değerlendirildikten sonra işi üstlenecek kuruluş belirlenecek. İhaleye, şu firmalar teklif sundu:


İZKA İnşaat Ltd. Şti., GETA İnşaat A.Ş., ÖZTAŞ İnşaat A.Ş., GEOTEM Jeoteknik Mühendislik Müşavirlik Ltd. Şti., ATAÇ İnşaat A.Ş., Yüzey Yapı Üretim Ticaret Ltd. Şti., BATI GRUP Petrol Ürünleri Nakliye İnşaat San. Tic. A.Ş., ERMİT Müh. İnş. Ssan. Ve Tic. Ltd. Şti., BOZOĞLU İnşaat Ltd. Şti., RİT İnşaat Taahhüt San. Ve Tic. A.Ş.-ERMİŞ İnşaat San. Ve Tic. Ltd. Şti. Ortak Girişimi. 


KUZEYDE 22, GÜNEYDE 10 İSTASYON BULUNACAK

İzmir'in kuzey ve güney gelişme alanlarını birbirine bağlayan Türkiye'deki en yaygın kent içi demiryolu ağı olan Aliağa - Menderes hattı projesi ile kentin bir ucundan diğer ucuna 86 dakikada ulaşılacak. Projenin Aliağa-Alsancak arasında 57 kilometreden oluşan kuzey hattında 22 istasyon yer alacak. Bu mesafenin 60 dakikada kat edilmesi öngörülüyor. Alsancak-Cumaovası arasındaki 22 kilometre uzunluğundaki güney hattında ise 10 istasyon bulunacak. Bu mesafenin de 26 dakikada kat edilmesi planlanıyor.

 

80 kilometrelik hatta çalışmalar tamamlanıp hizmete alındığında kentin kuzey-güney aksı süratli ve konforlu bir ulaşım sistemi ile birbirine bağlanmış olacak. Aliağa-Menderes hattında günde 550 bin yolcu taşınması hedefleniyor.

 

MUTLU SONA AZ KALDI

İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu, son yapılan ihalenin ardından, proje ile ilgili iki yapım ihalesi daha gerçekleştireceklerini belirterek, “Bunlar da Cumaovası depo alanı ile mevcut istasyonların banliyö sistemine entegrasyonunu kapsayan işlerin ihaleleridir. Her iki işin ihalelerini de kısa süre içinde gerçekleştireceğiz. Aliağa-Menderes hattındaki çalışmalarımızı planladığımız gibi yürütüyoruz. Toplam 340 milyon dolar maliyetli bu dev projede, adım adım mutlu sona doğru ilerliyoruz” dedi.


İzmir’in toplu ulaşım sorununu çağdaş metro-raylı sistem projeleri ile çözmeye kararlı olduklarını vurgulayan Başkan Kocaoğlu, “Devam eden ve başlatacağımız çalışmalar tamamlandığında, İzmir, bugünkünün yaklaşık 9 katı uzunluğunda metro-raylı sistem ağına sahip olacak. İzmirliler, Büyükşehir sınırları dahilinde kentin bir ucundan diğer ucuna, konforlu ve süratli bir ulaşım sistemi aracılığıyla gidebilecek. Proje kapsamında, hat boyunca tüm hemzemin geçitleri de kaldırıp, alt-üst geçitler inşa ediyoruz. Böylece kent içi karayolu ulaşımı da kesintisiz ve daha güvenli bir yapıya kavuşacak” diye konuştu.