Aliağa Menderes’te 4 ihale yapıldı

06.04.2007
  •  A 
İzmir'in kuzey-güney aksını süratli ve konforlu bir ulaşım sistemi ile birbirine bağlayacak Aliağa- Menderes arasındaki 80 km'lik demir yolunu metro standartına çıkartmak için yapılan çalışmalar sürüyor

“Kesintisiz” ulaşıma bir adım daha
Akıncılar, Ülkü Sineması, Ulukent ve Şemikler’de 4 hemzemin geçit kaldırılarak yerine 4 yeni karayolu alt ve üst geçit daha yapılıyor. Böylece Aliağa-Menderes hattı üzerindeki 17 noktada hemzemin geçitler kaldırılarak kesintisiz ulaşım sağlanmış olacak. 

İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin, kentin kuzey-güney aksını süratli ve konforlu bir ulaşım sistemi ile birbirine bağlayacak olan Aliağa- Menderes  arasındaki 80 kilometrelik  demiryolunu  metro standartına çıkartmak için  yaptığı çalışmalar  aralıksız sürüyor.  Hat üzerinde 17 noktada bulunan demiryolu hemzemin geçitlerinin kaldırılarak, kesintisiz ve güvenli ulaşım için karayolu alt  ve üst geçitleri  inşa edilmesi amacıyla da çalışmalar gerçekleştiriliyor. Alt ve üst geçitlerden Sarnıç Karayolu Üst Geçidi ile Gediz Karayolu Alt Geçidi inşaatları tamamlanıp hizmete alınırken, 4 noktada ise imalatlar devam ediyor. 3 geçidin projelerini hazırlayan,  2’sinin yapım, 2’sinin de proje ihalesini gerçekleştiren İzmir Büyükşehir Belediyesi,  yaklaşık bir hafta içinde de  4 geçidin daha proje ihalelerini  yaptı. 

Aliağa Menderes Raylı Sistem Projesi’nin ana hatlarını oluşturan  ve alt-üst geçitler, istasyonlar ve tünelleri kapsayan  6. etabın  da ihalelerini gerçekleştirerek  pek çoğunun yapımında önemli aşamalar kaydeden İzmir Büyükşehir Belediyesi, bir yandan da hat üzerinde bulunan hemzemin geçitleri kaldırarak karayolu alt ve üst geçitler  yapılması için peşpeşe  ihaleler yapıyor. Geçtiğimiz  Şubat ayında,  Karşıyaka 6026 Sokak’taki hemzemin geçidin kaldırılması ve karayolu trafiğinin  kesintisiz olarak alt geçitten  gerçekleştirilmesi için  yapım ihalesi gerçekleştiren İzmir Büyükşehir Belediyesi; Akıncılar geçidi için 27 Mart’ta, Ülkü Sineması  geçidi için 28 Mart’ta, Ulukent geçidi için  için 30 Mart’ta, Şemikler geçidi için de 2 Nisan 2007’de proje ihalesi yaptı.  İhalelerin sonuçlanmasının ardından  yüklenici firmalar 60 gün içinde  projeleri tamamlayarak belediyeye teslim edecek. 

Diğer hemzemin geçitlerde neler yapılıyor ?

Aliağa-Menderes Raylı Sisteminin Geliştirilmesi Projesi 1. etap işleri arasında yer alan  Sarnıç Karayolu üst geçidi ve Gediz Karayolu  alt geçitlerinin inşaatları tamamlanarak  ulaşıma açıldı.   

Harmandalı, Evka 5 ve Büyük Çiğli  geçitleri için projeler hazırlandı. 6026 Sokak’ın yapım ihalesi gerçekleştirildi.  Aliağa Menderes Raylı Sistem 6. etap işleri arasında yer alan  Bayraklı  Karayolu alt geçidinin yapım ihalesi   5 Mart’ta gerçekleştirildi. 5. etap işleri arasında yer alan  Adliye Karayolu üst geçidi ile Gaziemir Karayolu  alt geçidinin  yapım çalışmalarına başlandı ve imalatlar planlandığı gibi sürüyor.  4. etap işler arasında yer alan Kemer ve İnkılap Karayolu alt geçidinin de yapımına başlandı ve imalatlar planlandığı gibi sürüyor. Köy Hizmetleri ve ESBAŞ geçitleri için de proje ihalesi yapıldı. 

Bu çalışmaların tamamlanmasının ardından hemzemin geçitler kaldırılarak hem raylı sistem ulaşımı kesintisiz gerçekleştirilebilecek hem de karayolu ulaşımı kesintisiz ve güvenli bir şekilde sağlanacak.  

Kesintisiz ve güvenli ulaşım

İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu, İzmir’in sanayi bölgeleri ile konut alanlarını  ve kent merkezini konforlu bir ulaşım sistemi ile birbirine bağlayacak olan Aliağa-Menderes Raylı Sistem Projesi imalatlarının planlandığı gibi yürüdüğünü söyledi. Başkan Kocaoğlu, Aliağa ile Menderes arasında yaklaşık 150 yıldır demiryolu hattı bulunduğuna dikkat çekerek şunları söyledi: 

“Bu hat üzerindeki hemzemin geçitlerde yaşanan kazalarda her yıl ortalama 30 vatandaşımız yaşamını yitiriyordu. Şimdi uygulamakta olduğumuz proje kapsamında çok sayıda karayolu ve demiryolu alt-üst geçitleri ile yaya geçitleri inşa ediyoruz. Bu geçitler sayesinde hem sürücüler ve yolcular hem de yayalar güvenli ulaşım ve geçiş olanağına kavuşacak. Karayolu ve raylı sistem ulaşımı kesintisiz olacak. İnşa ettiğimiz ve edeceğimiz geçitler aynı zamanda yerleşimler arasında da güvenli kolay bağlantılar kurulmasını sağlayacak.” 

2004’ten bu yana neler yapıldı?

Aliağa-Menderes Raylı Sistemi’nin 21.2 milyon  YTL bedelle ihalesi yapılan 1. etap çalışmaları kapsamında; Sarnıç Karayolu Üst Geçidi inşaatı tamamlanıp ulaşıma açıldı. Gediz Karayolu Alt Geçidi inşaatı tamamlanarak trafiğe açıldı. Sarnıç, Koşu ve  Salhane  istasyonlarının ince işleri bitmek üzere. ESBAŞ, Semt Garajı  ve  Turan istasyonlarının ince işleri ise devam ediyor. 

2. etapta 58 milyon YTL bedelle ihalesi yapılan 3 kilometrelik Karşıyaka Tüneli imalat çalışmaları planlandığı gibi devam ediyor. 

3. etapta 19,5 milyon YTL bedelle ihale edilen Şirinyer Tüneli’nin imalat çalışmaları planlandığı gibi devam ediyor. 

4. etapta 14 milyon YTL bedelle ihale edilen Kemer İstasyonu ve Karayolu Alt Geçidi ile İnkılap İstasyonu ve Karayolu Alt Geçidi’nin yer teslimi yapılarak imalata başlandı. 


5. etapta Egekent, Çiğli, Demirköprü ve Gaziemir  istasyonları  ile  Adliye Karayolu üst geçidi ve Gaziemir  Karayolu alt geçidinin yapım ihalesi  13.11.2006 tarihinde gerçekleştirildi. 19 Ocak’ta yüklenici firmaya yer teslimi yapıldı ve çalışmalara başlandı. 


6. etapta Bayraklı, Mavişehir, Şemikler ve ATA Sanayi İstasyonları ile Bayraklı Karayolu Üst Geçidinin yapımı için 05 Mart 2007’de ihale gerçekleştirildi.  


* Harmandalı, Evka 5, Büyük Çiğli geçitlerinin  projeleri hazırlandı.  


*Seyrek-Ulukent Girişi, Şemikler, Akıncılar, Ülkü Sineması, Köy Hizmetleri, ESBAŞ geçitlerinin proje ihalesi yapıldı.  


*6026 Sokak geçidi için yapım ihalesi gerçekleştirildi.