Ege’li İhracatçılarda Hedef ABD

11.08.2006
  •  A 
Türkiye’nin ihracatının arttırılması için Dış Ticaret Müsteşarlığı, yeni hedef pazar olarak Amerika Birleşik Devletlerini belirledi. Hedef, 10 Milyar Dolarlık İhracat!

Türkiye’nin ihracatının arttırılması için Dış Ticaret Müsteşarlığı, yeni hedef pazar olarak Amerika Birleşik Devletlerini belirledi. “ABD ile Ticareti Geliştirme Stratejisi” ile, ABD’ye yıllık ihracatımızı 4.9 milyar dolardan 10 milyar dolara çıkarmak hedefleniyor.

 

Ticaret Heyeti Organizasyonları ile ABD ile Türkiye arasındaki dış ticareti arttırmak isteyen DTM, Ege İhracatçı Birlikleri Genel Sekreterliği’ne ABD’nin Teksas eyaletinin Houston kentinde 20-23 Ağustos 2006 tarihleri arasında, “Butik Ticaret Heyeti” düzenleme görevi verdi.

 

Dış Ticaret Müsteşarlığı’nın ABD pazarını “Eyalet Stratejisi” ile büyütmeyi benimsediğini belirten Ege İhracatçı Birlikleri Genel Sekreteri Sezmen Alper, “DTM toplam 4.7 trilyon dolar gayri safi hasılaya sahip Kaliforniya, New York, Teksas, Florida, İllinois ve Georgia eyaletlerinde yapacağı etkinliklerle 3 yıl içerisinde 10 milyar dolar olan dış ticaret hacmimizi 15 milyar dolara çıkarmayı hedefliyor. Bu amaçla ABD’ye yönelik bir dizi pazarlama ve tanıtım faaliyetleri gerçekleştirilmesi planlanıyor. Proje kapsamında Ege İhracatçı Birlikleri olarak 20-23 Ağustos 2006 tarihleri arasında ABD’nin Teksas eyaletinde Houston kentinde gıda sektörüne yönelik olarak, şekerleme, kurabiye, bisküvi, zeytinyağı, zeytin ve zeytin ezmesi, reçel, kuru meyveler, içecekler, konserve yiyecekler, meyva suları, salça, sirke, organik gıdalar üreten firmaların katılımıyla, “Butik Ticaret Heyeti” organize ettik” şeklinde konuştu.

 

ABD’ye yönelik pazarlama ve tanıtım faaliyetleri kapsamında Houston’a yapılacak olan “Butik Ticaret Heyeti”nin ABD’nin zincir mağazalar, süpermarket ve hipermarketlerin gıda satınalma temsilcileri ve yöneticileri ile dünya genelinde gıda tedarikçilerini, Türk gıda ihracatçıları ile buluşturmayı hedeflediğini ifade eden Alper şöyle konuştu: “Renaissance Houston Hotel Greenway Plaza” otelde yapılacak organizasyon sayesinde ihracatçılarımız ABD’nin önde gelen zincir mağaza yetkilileri ile ikili iş görüşmesi yapma imkanı bulacaklar ve ihracatlarını arttıracaklar. Halihazırda 4.9 milyar dolar ABD’ye ihracatımızın bu organizasyonlar sayesinde en az 2 katına çıkacağını düşünüyorum.”

 

Dış Ticaret Müsteşarlığı, 2003 yılından bu yana “Komşu ve Çevre Ülkeler”, “Asya ve Pasifik”, “Afrika” Stratejilerini hayata geçirerek, Türkiye’nin ihracatını 47 milyar dolardan 73 milyar dolara çıkardı.