TCEEGE Terminaline 294 metrelik gemi geldi

04.12.2010
  •  A 
Aliağa Nemrut Körfezi’nde bulunan TCEEGE Konteyner Terminali, yeni nesil 294 metre boyundaki dev konteyner gemisine ev sahipliği yaptı.

Son yıllardaki Konteyner terminal yatırımlarıyla Türkiye’nin stratejik önemini arttıran ve Doğu Akdeniz’in en önemli deniz ticaret noktalarında biri haline gelen İzmir’in Aliağa ilçesi, dünyanın gözde deniz ticaret şirketlerinin uğrak noktası haline geldi. 

 

Aliağa Nemrut Körfezi’nde bulunan TCEEGE Konteyner Terminali, yeni nesil 294 metre boyundaki dev konteyner gemisine ev sahipliği yaptı. Nemrut’ta 400 bin TEU Kapasiteli Konteyner Terminali ile hizmet veren ve Maersk, Turkon gibi dünya devi deniz taşımacılığı şirketlerini Aliağa Nemrut Körfezine getiren TCEEGE, bölgenin deniz ticaretinde etkinliğinin hızla artmasına katkı sağlıyor. Mevcut yıllık elleçleme kapasitesi 400.000TEU  olan TCE EGE Konteyner Terminalini, projede toplam 1 Milyon TEU luk kapasiteyi hedefliyor.

 

294 METRELİK DEV KONTEYNER GEMİSİ ALİAĞA’DA

İspanya merkezli dünyadaki lider terminal operatörlerinden Grup TCB iştiraki olan Aliağa Nemrut Körfezindeki TCEEGE Konteyner Terminali, körfeze bugüne kadar gelen en büyük konteyner gemisini ağırladı. Danimarkalı Maersk Denizcilik Hattına ait Magleby Maersk adlı 294 metrelik gemiye ait ithalat ve ihracat yükleri hızlı bir operasyon ile TCEEGE Konteyner Terminalinde elleçlendi.

 

TOMAS PALACİOS; “TCEEGE MODERN ALT ve ÜST YAPISIYLA,  BÜYÜK KAPASİTEDEKİ GEMİLERE HİZMET VEREBİLMEKTEDİR”

TCEEGE Konteyner Terminali Operasyon Müdürü Tomas Palacios, Dünya ticaretindeki rekabet koşullarının artmasıyla birlikte limanlarında tedarik zinciri üzerindeki etkisinin sürekli bir artış gösterdiğini ifade ederek, “Yeni Konjonktürde, limanlar ürünleri, işletmeleri etkin bir şekilde buluşturabildiği takdirde kullanıcılarına fayda ve fırsat yaratabiliyor. Biz hem modern alt ve üst yapımız hem de operasyon yeteneğimizle bu konuda çok iddialıyız” dedi.

Palacios, “TCEEGE olarak terminal operasyonundaki deneyimlerimiz ve bilgi birikimimizle kullanıcılarımıza hızlı, güvenilir ve etkin hizmet sunuyoruz. TCEEGE’nin sahip olduğu altyapı, yönetim organizasyonu ve deneyimle bölgede Magleby Maersk gibi büyük kapasitedeki gemilere hizmet verebilmekteyiz” dedi.

 

GÜL DİRİL: TCEEGE’DE MÜŞTERİ MEMNUNİYETİ ÖN PLANDA”

Nemrut Körfezinde, faaliyete geçtikleri ilk günden itibaren sundukları hizmete katma değer katmayı amaçladıklarını belirten TCEEGE Ticaret Müdür Yardımcısı Gül Diril, liman kullanıcılarına modern ve karlı çözümler üreterek, terminallerinin ve Aliağa’nın intermodal taşımacılığın birleştiği, yük konsolidasyonların oluştuğu etkin bir üs olması için çalıştıklarını dile getirdi.

Diril, “Tüm süreçlerimizde müşteri memnuniyetine büyük önem veriyoruz. Terminalimize uğrak yapan gemi acentalarının yanı sıra, ihracat ve ithalat firmaları ile sürekli iletişim halinde olup, ihtiyaçları doğrultusunda hizmetlerimizi özelleştiriyoruz.. Terminal yönetiminde kullanmakta olduğumuz terminal operasyon sistemi (T.O.S) müşterilerimizin sistemleri ile entegre ediliyor. Böylece terminalde gerçekleştirilen tüm aktiviteler gerçek zamanda takip edilip, aynı zamanda kullanıcılar ile paylaşılıyor.” Dedi.

  

 

BİLGİ: TCE-EGE KONTEYNER TERMİNALİ

TCEEGE Konteyner Terminali,  Grup TCB üyesidir. İspanya merkezli dünyadaki lider terminal operatörlerinden biri olan Grup TCB, halen İspanya, Brezilya, Küba, Meksika, Kolombiya, Türkiye ve Hindistan’da konteyner terminalleri işletiyor. Ayrıca 3 bölgede demiryolu operatörlüğü yapıyor. 

 

İzmir merkeze 55 km, TCDD Aliağa Biçerova tren istasyonuna yaklaşık 600 m uzaklıkta bulunan TCE-EGE Konteyner terminali, 750 m uzunluğunda gemi yanaşılabilir rıhtıma ve ortalama -20 m deniz derinliğine sahip, 3 adet mobil liman vinç, 5 adet 45 ton kapasiteli dolu konteyner istifleme vinci ve 18 adet 65 ton kapasiteli konteyner dorsesi bulunuyor.  Geçtiğimiz günlerde 6 adet RTG’nin kurulumuna başlayan TCEEGE, 2011 yılında hizmete alınacak  2 adet STS rıhtım vinci ile yatırımlarını sürdürecek

 

FOTOĞRAFLAR: FOTO 1, FOTO 2, FOTO 3, FOTO 4, FOTO 5, FOTO 6