Deniz Ticaret Odası (DTO) İzmir Şubesi tarafından Aliağa Ticaret Odası’nda (ALTO) düzenlenen “Denizcilik sektör Toplantısı’nda sektördeki yeni bölgesel yatırımlar ve sorunlar ele alındı. Toplantıda Nemrut İskeleler Bölgesi’nin 40 milyon ton elleçleme rakamı ile Türkiye’nin en büyük liman sahası olduğu dile getirildi. Sektör temsilcileri, sektörün büyük gelişme gösterdiğini kaydederek başta otoban ve bağlantı yolları olmak üzere makro altyapı yatırımlarının biran önce tamamlanmasını istedi.
DTO’nun Denizcilik Sektörü sorunlarının konuşulduğu toplantısı Aliağa Ticaret Odası’nda yapıldı. Toplantıya; Deniz Ticaret Odası İzmir Şube Başkanı Geza Dologh, Aliağa Ticaret Odası Yönetim Kurulu Başkanı Adnan Saka, Aliağa Kaymakamı İbrahim Keklik, Aliağa Belediye Başkan Yardımcısı Münir Nurettin Bayrav, Resmi kurum yetkilileri ve sektör temsilcileri katıldı
SİNERJİ, BÖLGENİN GELİŞİMİNİ SAĞLIYOR
Toplantının açış konuşmasını yapan DTO İzmir Şube Başkanı Geza Dologh, “Üyelerimizin sorunlarının tespiti amacıyla geçtiğimiz hafta ön toplantı yaptık. Bugün de resmi kurum yetkililerimizle sektörümüzü buluşturduk. Sorunların çözümünde Aliağa Ticaret Odası ve Deniz Ticaret Odası birlikte çaba harcıyor, bundan sonra da çaba harcayacağız.” Dedi.
Aliağa Ticaret Odası Başkanı Adnan Saka da, “Aliağa Ticaret Odası ve Deniz Ticaret Odası’nın müşterek üyeleri, Aliağa’nın en hızlı büyüyen ve bölgeyi de büyüten sektöründe faaliyet gösteriyorlar. 6 ayda bir yapılan bu sektör toplantıları, sorunların çözümüne büyük katkı sağlıyor. Resmi Kurum yetkililerimiz, Daire Müdürlerimiz, Oda temsilcilerimiz ve sektör temsilcilerinden oluşan bu sinerji bölgenin gelişimini sağlıyor.” Dedi.
TARIMSAL NUMUNELERİN LABORATUARA GÖTÜRÜLMESİ
Toplantıya katılan sektör temsilcileri tarımsal numunelerin Tarım İl Müdürlüğü Laboratuarına götürülmesi ile ilgili sorunların çözülmesi istedi. Konuyla ilgili üyeleri bilgilendiren Dologh, “Tarım İl Müdürlüğümüz ile görüştük. Aliağa’da bir laboratuar kurulamayacağını biliyoruz. Günde iki kez Tarım İl Müdürlüğü araçlarının numunelerin alınması için Aliağa’ya gideceğini belirttiler. İlçe tarım Müdürlüğü’nden memur olsa da Laboratuar İzmir’de olduğundan numune İzmir’e gidecek. Bu yüzden araç gelişini düzene koyarak bu konuda bir hız kazanılacak” dedi.
GÜMRÜK MEMURLARININ MESAİ KONUSU
Gümrüklerde mesai saatleri dışında ve hafta sonları hizmet alınmasıyla ilgili sorunların da konuşulduğu toplantıda Gümrük yetkililerinin, İzmir’de ikamet etmelerine rağmen sektörün tüm ihtiyaçlarına hızlı bir şekilde yanıt verdiği kaydedildi. Aliağa Kaymakamı İbrahim Keklik, “ben mesai saatlerine özverili bir şekilde duyarlılık gösteriyorum. Tüm daire amirlerim de aynı hassasiyeti göstereceklerdir. Aksi halde ben gereğini yaparım” dedi.
SEKTÖRÜN ULAŞIM VE YOL ALTYAPISI BEKLENTİSİ
Toplantıda sektörün en büyük sorununun ulaşım altyapısının yetersizliği olduğu dile getirildi. Aliağa Ticaret Odası başkanı Adnan Saka, “Aliağa, Yıllık 4 bin 500-5 bine yakın geminin girip çıktığı, 40 milyon ton yükleme boşaltmanın yapıldığı yıllık 20 milyar dolarlık ticaret hacminin olduğu bir bölge. Bölgenin potansiyeli giderek artıyor. Bu yüzden makro planlamaya, çevre yoluna ve bağlantı noktalarına ihtiyaç var” dedi.
Saka yaptığı konuşmada; “Otoban, Sanayi bölgesi Aliağa için çok önemli bir makro altyapı yatırımı olacak. Ancak şu andaki projenin Aliağa’ya çıkış noktalarında sorunlar var. Aliağa Organize Sanayi Bölgesi’ne tali yollardan ulaşılabilecek. Bunu çok doğru bulmuyoruz. Dünyanın hiçbir yerinde otobandan çıkıp da 25 metrelik yola girdiğinizde o trafik çalışmaz. 50 metrelik yol bile olsa çalışmaz. Aliağa gibi yüklü kamyon, TIR trafiğinin olduğu bir ağır sanayi bölgesinde bu olmaz. Birkaç yıl önceki bir araştırmaya göre Aliağa’ya günde 10 bin İzmir- Menemen çıkışlı araç yöneliyor. Aliağa Organize Sanayi Bölgesi olarak biz günde 4-5 bin araç bekliyoruz. Bu yüzden çıkış noktalarımızı çok iyi belirlememiz gerekiyor. 40 milyon ton yükü toprak yollarda taşımaya çalışıyoruz. Altyapı yatırımlarının hızla bölgesel ihtiyaçlar, gelişme potansiyeli ve bölgesel vizyon dikkate alınarak yapılmasını istiyoruz.” Dedi.
ESAS PROBLEM, YOL SORUNUDUR
Ege Gübre Genel Müdürü Bülent Çakın da, Nemrut Limanlar bölgesinin esas probleminin altyapı ve yol sorunu olduğunu dile getirerek, “Aliağa’ya otoyol bağlantısının şimdiye kadar yapılmış olması gerekirdi. Türkiye’de tüm limanların elleçlediği 300 milyon Ton yük düşünülürse, 40 milyon tonun sadece Aliağa limanlarından elleçlenmesi bölgenin önemini açıkça gösteriyor. Belediyemizin bu konuda çalışmaları var. Bölgenin altyapı ve ulaşım konularının hızla çözülmesi lazım. Diğer sorunlar münferittir ve sektör olarak biz kendimiz çözeriz. Yol sorununun acil olarak çözülmesini istiyoruz.” Dedi.
KURUMLAR BİRLİKTE ÇALIŞIYOR
Aliağa Belediye Başkan Yardımcısı Münir Nurettin Bayrav da, Aliağa Belediyesi, Büyükşehir ve Karayolları’nın, bölgedeki ulaşım altyapısını güçlendirici çalışmaları bulunduğunu ifade etti. Bayrav, “6 aydan bu yana bölgedeki konteyner trafiğinin nasıl bypass yapılarak Çanakkale yoluna bağlanabileceğini, hatta yapılacak otobana nasıl bağlanacağı konusunda çalışmalar yapıyoruz. Bu konuda başta karayolları olmak üzere ilgili tüm kurumlarla da görüşüyoruz. Limanlardan çıkan yoğunluğun iki-üç farklı kanattan çıkışını yaparak Çanakkale yoluna, daha sonra da yapılacak Otobana bağlantısını sağlamak istiyoruz. Bu konuda Büyükşehir ve Karayolları da çalışmalarını sürdürüyor.” Dedi.
FOTOĞRAFLAR: FOTO 1, FOTO 2, FOTO 3, FOTO 4, FOTO 5, FOTO 6, FOTO 7, FOTO 8, FOTO 9, FOTO 10, FOTO 11, FOTO 12