Trilyonlar, servis hizmetine gidiyor

30.04.2002
  •  A 
Her gün yüzlerce servis aracının değişik yerlerden ilçeye işçi ve yönetici taşıdığını ifade eden Adnan Saka, "Giden akaryakıt paralarıyla her yıl bu Aliağa'ya sanayi kuruluşları ve okullar yapılır" dedi

Her gün yüzlerce servis aracının değişik yerlerden ilçeye işçi ve yönetici taşıdığını ifade eden Adnan Saka, "Giden akaryakıt paralarıyla her yıl bu Aliağa'ya sanayi kuruluşları ve okullar yapılır" dedi. Ticaret Odası Başkanı Saka, binlerce çalışanın ilçede yaşaması halinde Aliağa'nın gerçek bir sanayi kenti olacağını belirtti

 

Aliağa Ticaret Odası yönetimi, çalışanların ilçede yaşamasını kolaylaştıracak tedbirlerin alınmasını ve devletin bu konuya önem vermesini istedi. 

 

Aliağa, 1982 yılına kadar, Menemen'e bağlı nüfusu 5 bini bile bulmayan küçük bir bucak iken, ilçe statüsüne kavuşturulduktan sonra bölgedeki sanayi tesisleri ile birlikte hızla büyüdü ve 32 bin nüfuslu bir sanayi şehri oldu. Nüfusun 2000'li yıllarda 200 bine ulaşmasının beklendiğini; ancak çalışanların ilçede konuşlandırılmaması yüzünden büyümenin sınırlı kaldığını kaydeden Aliağa Ticaret Odası Başkanı Adnan Saka, "Petkim, Tüpraş, Petrol Ofisi gibi kamu tarafından kurulan tesislerle, özel sektörün kurduğu tesislerdeki çalışanların ilçede yaşaması halinde Aliağa, her açıdan sanayi kenti olur" diye konuştu.

 

ALİAĞA'YA YATIRIM

Ticaret Odası Başkanı Adnan Saka, ilçedeki sanayi tesislerinde, özellikle de kamu kuruluşu olarak kurulan tesislere çevre il ve ilçelerden çok sayıda işçinin geldiğini belirterek, "Bunlar akşam evlerine dönüyor. Köyleriyle birlikte 60 bine ulaşan nüfus, geceleri 50 bine düşüyor. Her gün yüzlerce servis aracı kilometrelerce uzaklıktan işçi, teknik eleman ve yönetici taşırken, trilyonlarca lira yollarda gidiyor. Servis otobüslerinin yaptığı akaryakıt harcaması ile her yıl buraya birer sanayi kuruluşu, çok sayıda okul, burada yaşayanların mutluluğu için başka yatırımlar yapılabilir" diye konuştu.

 

EKSİK PLANLAMA

Petkim ve Tüpraş başta olmak üzere, ilçeye sanayi tesisleri yapılırken sağlıklı planlamaya gidilmediğini, tesislerde çalışacak kişilerin mesai saatleri dışındaki yaşam standartlarının yükseltilmesinin düşünülmediğini kaydeden Saka, "İnsanlar bu yüzden daha iyi koşullarda yaşadıkları İzmir'i tercih ediyor" dedi. Hızlı tren ve metro projelerinin tamamlanması halinde burada oturanların sayısı artabilir. O zaman akşam İzmir'e tiyatroya, sinemaya gidip geri dönebilirler" diye konuştu.

 

 

TİCARET ODASI BAŞKANI ADNAN SAKA: ÜÇÜNCÜ TESİSE TALİBİZ

Aliağa'nın 1982 yılında Türkiye'nin termoplastik ihtiyacının yüzde 85'ini karşıladığını, şimdi ise bu oranın yüzde 35'e indiğini kaydeden Saka, "Yeni bir kompleksin yeri konusunda yıllardır tartışma yaşanıyor. Yumurtalık ile Aliağa arasında tercih yapılamadı. Yumurtalık'a yapılacak bir tesis 4 milyar dolara mal olur. Altyapısı hazır olan Aliağa'da ise böyle bir tesis 2.5 milyar dolara kurulabilir. Aklın yolu, Petkim'in yeni tesisinin ilçemize kurulmasını gerektirir" diye konuştu.

 

ESNAF BÜYÜK KAYBA UĞRADI

Ticaret Odası Yönetim Kurulu üyesi Raşit Aktan, cumartesi günleri kurulan ilçe pazarının çok geniş bir alanı kapsadığını, kaldırımların, işyeri önlerinin işgal edildiğini belirterek, imar planında pazaryeri olarak gösterilen yerde düzenleme yapılmasını ve pazaryerinin ilçe dışına çıkarılmasını istedi. Aktan, bu pazarla her cumartesi 150-200 milyar lira arasında bir paranın ilçe dışına gittiğini belirtti.

 

KAMU LOJMANLARI ÖZÜRLÜYE VERİLSİN

Ticaret Odası Yönetim kurulu üyesi Yusuf Savran da, bölgede atık durumdaki kamu lojmanlarının yıllardır boş durduğunu hatırlatarak, "Çakmaklı Köyü ile Yeni Foça karayolu arasında MKE'ye ait lojmanlar çürüyor. Bunlar kullanılır hale getirilirse, çok sayıda kişinin servis araçları ile İzmir'e gidip gelmesine gerek kalmaz" dedi. MKE lojmanlarının 25 yıldır boş durduğunu söyleyen Savran, "Burası hiç değilse özürlülere tahsis edilsin" diye konuştu.

 

Tevfik Tortamış / YeniAsır