Nemrut Limanı 2002'de zirveye çıktı

21.02.2003
  •  A 
İzmir'in Aliağa İlçesi'ndeki Nemrut Limanı'nın 2002 yılında yükleme ve boşaltma kapasitesinde büyük artış gösterdiği kaydedildi.

İzmir'in Aliağa İlçesi'ndeki Nemrut Limanı'nın 2002 yılında yükleme ve boşaltma kapasitesinde büyük artış gösterdiği kaydedildi. İzmir Alsancak Limanı'na alternatif bir liman arayışının sürdüğü bir dönemde, Aliağa'da büyük bir başarıya imza atan limanın, alt yapı eksikliklerinin tamamlanması halinde Kuzey Ege'nin en önemli limanı olacağı belirtiliyor.

 

2002 yılında İzmir Alsancak Limanı'na 30 Türk bandıralı, 19 da yabancı bandıralı yolcu gemisi gelirken, 547'si Türk, 2 bin 49'u yabancı bandıralı yük gemisinin girdiği belirtildi. Aliağa Ticaret Odası Başkanı Adnan Saka, İzmir Alsancak Limanı'nın geçen yılki kapasitesinin 9 milyon 652 bin 714 ton olmasına karşın, Aliağa Nemrut Limanı'nın 2002'de 24 milyon 901 bin 991 ton yükleme ve boşaltma yaptığını söyledi.

 

Kuzey Ege Limanı'nın nereye yapılacağına dair tartışmaların sürdüğü bir dönemde, Aliağa'da Nemrut Körfezi'nde bulunan 8 iskeleden Alsancak Limanı'nın üç katı fazla yükleme ve boşaltma yapıldığı ortaya çıktı. Limanda, Petkim, Ege Gübre, Nemtaş, Limaş, Ege Çelik, Habaş, Petrol Ofisi ve Total firmalarına ait iskelelerinden yükleme boşaltma hizmetleri yapılırken, Irak krizinin de etkisiyle 2003 yılında iş hacminin artması bekleniyor.

 

Nemrut Limanlar bölgesine 2002'de 1019 Türk, bin 158 yabancı olmak üzere 2 bin 177 gemi giriş yaptı. Limandaki iskelelerden 7 milyon 863 bin 138 ton yükleme yapılırken, 17 milyon 38 bin 853 ton boşaltma gerçekleşti.

 

"HER ÇEŞİT ÜRÜN BU LİMANDAN GEÇİYOR"

Bu rakamlara Tüpraş İskelesi'nin iş hacminin dahil olmadığını hatırlatan Aliağa Ticaret Odası Başkanı Adnan Saka, "2002 yılında Tüpraş İskelesi'nden 3.5 milyon ton yükleme, 9 milyon ton da boşaltma olmak üzere toplam 12 milyon tonluk yükleme ve boşaltma yapıldı" dedi.

 

Aliağa Ticaret Odası Başkanı Saka, Nemrut Limanı'nın altyapı eksikliklerinin tamamlanması ve makro bir planla yeniden ele alınması durumunda Çandarlı Limanı'na ya da başka bir yerde Kuzey Ege Limanı'na ihtiyaç kalmayacağını söyledi. Saka, Aliağa Nemrut Limanı'ndan sadece demir ürünleri ihraç edilmediğini de belirterek, "Limandan inşaat demirinden kütük demire, petrol ve yan ürünlerden kimyevi maddelere kadar çeşitli ürünler ihraç ediliyor. LPG, Nafta, Perlit ve benzen de ihraç edilen diğer ürünlerdir. Limanın ithal edilen ürünleri de, petrol ve petrol ürünleri, hurda demir, dökme kömür, LPG ve nafta, dökme çimento, gübre, gassoil, küspe, kütük demir, kimyevi madde, karışık tahıl ürünleri, tuz, karışık asitler, Amonyak, kağıt hamuru ve çeşitli madenlerdir" şeklinde konuştu.

 

Aliağa Ticaret Odası Başkanı Adnan Saka, alt yapı eksikliklerinin biran önce tamamlanmasını isteyerek, "Şimdi Aliağa Nemrut İskelelerinin bürokratik eksikleri olan pasaport polisini buraya kazandırmak zorundayız. Diğer alt yapılanma olan Antrepo ve sundurma ile idari bina, tel örgü, gümrük kapısı ve en önemlisi yolların nazım imar planına göre yapılması gerekiyor. Tabii bütün bunların olabilmesi için ilgili devlet kuruluşlarının, şirketlerin, sivil örgütlerin, odaların bir araya gelerek, bölgeye en iyi hizmeti verecek olan bir liman yapılaşmasına yardımcı olması ve dahası çok çalışması gerek. Limanların bölgeye en faydalı şekilde hizmet etmesi için tüm kurumların ilgisini bekliyoruz" dedi.