ALOSBİ metro ve çevre yolu istiyor

28.08.2007
  •  A 
Aliağa Ticaret Odası Başkanı Adnan Saka, 400 tesisin üretime başlamasıyla büyük sıkıntı yaşanacağını, 10 bin yeni aracın ekleneceğini belirterek, "Proje yeniden gözden geçirilmeli" dedi.

Aliağa Ticaret Odası Başkanı Adnan Saka, 400 tesisin üretime başlamasıyla büyük sıkıntı yaşanacağını, 10 bin yeni aracın ekleneceğini belirterek, "Proje yeniden gözden geçirilmeli" dedi. 

Aliağa Organize Sanayi Bölgesi Başkan Vekili ve Aliağa Ticaret Odası Başkanı Adnan Saka, yurt içinden birçok firmanın yer almak için başvuru yaptığını söyledi


Günde 20 bin araç İzmir-Çanakkale yolu üzerinde bulunan Aliağa'yı kullanırken, Aliağalı sanayiciler, trafik yükünün hafifletilmesi için hükümetten çevre yolu istedi. Aliağa Organize Sanayi Bölgesi'ndeki (ALOSBİ) 400 tesisin de üretime başlamasıyla Aliağa trafiğine 10 bin aracın daha katılacağını söyleyen Aliağa Ticaret Odası Başkanı Adnan Saka, İzmir-Çanakkale otoyol projesinin değiştirilerek, duble yol şeklinde Aliağa Organize Sanayi Bölgesi'ni de içine alarak bir çevre yolu yapılması gerektiğini söyledi. Saka ayrıca 50 bin kişinin çalışacağı ALOSBİ'ye de Aliağa'ya kadar gelen hızlı trenin ulaştırılmasını beklediklerini kaydetti.

 

İKİNCİ SIRADA

Gebze Organize Sanayi Bölgesi'nden sonra Türkiye'nin en büyük organize sanayi bölgesinin Aliağa'da kurulmakta olduğunu ifade eden Saka, en büyük sorununun çevre yolu olduğunu söyledi. ALOSBİ'de 400 sanayi tesisinin kurulması ile bölgede 50 bin kişinin çalışacağını dile getiren Saka, Aliağa-Menderes Hızlı Tren Yolu projesinin de ALOSBİ'ye kadar uzatılmasını istediklerini kaydetti.

 

NÜFUS ARTACAK

ALOSBİ ile birlikte Aliağa'nın nüfusunun ikiye katlanacağını ve dolaylı olarak bölgede 200 bin kişiye iş yaratılacağını kaydeden Saka, "Aliağa'dan şu anda günde 20 bin araç geçiyor. ALOSBİ'nin tamamlanması ile bu trafiğe 10 bin araç eklenecek. Bu yükü Aliağa'nın kaldırması mümkün değil. Bu yüzden ALOSBİ'yi de içine alacak şekilde bir çevre yolu yapılmasını istiyoruz. Daha önce İzmir-Çanakkale otoyolu için proje hazırlandı. Ancak maliyetli denilerek iptal edildi. Biz otoyol istemiyoruz. Duble yol şeklinde Aliağa'ya çevre yolu istiyoruz" dedi.

 

HIZLI TREN

ALOSBİ'yi de içine alacak çevre yolu için şu anda yer sorunun olmadığını açıklayan Saka, geç kalınması halinde yol yapılacak yerlerin konutlar tarafından işgal edileceğini söyledi. Çevre yolu ile birlikte 50 bin çalışanın bölgeye gelmesi için de Aliağa'ya kadar gelen hızlı tren projesinin ALOSBİ'ye uzatılması gerektiğini kaydeden Saka, bu sayede Aliağa'nın ulaşım probleminin kökünden çözüleceğini vurguladı. 


22 FİRMA ÜRETİMDE

ALOSBİ projesinin hayata geçtiğinde Türkiye'nin dev bir üretim ve istihdam projesine kavuşacağını dile getiren Saka, bölgenin altyapı çalışmalarının 2008 yılı Mayıs ayında tamamlanacağını söyledi. Bölgede yatırım aşamasında ve üretim halinde 22 firmanın olduğunu, ruhsat almak içinde 30 firmanın başvuru yaptığına dikkat çeken Saka, şöyle konuştu:


"Bölgenin altyapısı için 150 milyon YTL harcayacağız. OSB içinde 52 kilometre tünel yapıyoruz. 35 kilometresi tamam. Bütün elektrik, telefon kabloları bu tünellerde yer alıyor. Yatırım için başvuran firma 1 haftada hazırlığına başlayabiliyor."


BAŞVURU ÇOK FAZLA

Demir-çelik sektöründe de dünya genelinde talebin artmasıyla beraber yatırımların önünün açıldığını kaydeden Adnan Saka, Fransız galvaniz üreticisi Micha'nın bölgede 12 milyon euroluk yatırım yaptığını söyledi. Bu firmanın ilk 3 yıl içinde 30 milyon euroluk ihracat yapmayı hedeflediğini ve toplamda da 20 milyon euro yatırım yapacağını açıklayan Saka, "Görüşmelerimiz sürüyor. Bazı firmalar 2 ay içinde temel atmayı planlıyor. Gemlik'te faaliyet gösteren bir yağ firması 10 bin metrekare yer aldı. Çelik hasır üretimi yapan bir firmaya ise 40 bin metrekare yer sattık. İskenderun'da faaliyet gösteren bir Rus-Türk ortaklığı ile de 200 bin metrekarelik yer için görüşmelerimiz devam ediyor" diye konuştu.  


Murat Şahin (Yeni Asır)