Hazır Giyimde Trend Paket Ürün Dönemi

26.03.2007
  •  A 
Dünyada gelişen yeni pazarlama yöntemlerini yakından takip eden Egeli hazırgiyim ihracatçıları, müşterilerden gelen yeni talepler doğrultusunda paket ürün modeline geçti.

Dünyada gelişen yeni pazarlama yöntemlerini yakından takip eden Egeli hazırgiyim ihracatçıları, müşterilerden gelen yeni talepler doğrultusunda paket ürün modeline geçti. Ege Hazır Giyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği’nin 2006 yılı Olağan Genel Kurul Toplantısı’nda konuşan Ege Hazır Giyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği Başkanı Jak Eskinazi, müşteri taleplerinin paket ürün modeline doğru kaydığını söyledi.

 

Türkiye’nin paket ürün hizmeti konusunda önemli bir avantaj sahip olduğunu belirten Eskinazi, “Bu sayede 2-3 haftada müşterilerin siparişlerini teslim edebilecek konuma geldik. Paket ürün modeli ile 2007 yılı ihracat rakamımızın 1 milyar 250 milyon doları geçeceğini  tahmin ediyoruz” diye konuştu. 

 

Hazırgiyim müşterisinin bir ülkeden A’dan Z’ye bütün ürünleri alarak gitme yöntemini tercih ettiğini, müşteri beğenisinin bu yöne kaydığını ve Türkiye’nin bu altyapıya sahip olduğuna dikkat çeken Eskinazi, 02-03 Ekim 2007 tarihlerinde Londra’da İstanbul Tekstil ve Konfeksiyon İhracatçı Birlikleri tarafından düzenlenen London Fashion Fabric Exhibition Fuarı ile eşzamanlı olarak Turkish Fashion Break organizasyonu gerçekleştirileceklerini ve yeni konseptle müşterilerinin karşısına çıkacaklarını ifade etti. 

Avrupa’daki büyük alıcıların, kumaş, boyama, nakış ve aksesuara kadar bütün hizmeti aynı ülkeden almayı tercih ettiklerini anlatan Eskinazi şöyle konuştu: “Bu uygulama özellikle zaman konusunda büyük avantaj sağlıyor. Ayrıca uygulama fiyatlara da yansıyor.”

 

Paket ürün hizmeti kararını geçtiğimiz yıl İtalya’dan İzmir’e gelen İtalyan Heyeti’nin yönlendirmesiyle verdiklerini anlatan Eskinazi, Türkiye’nin kumaş, aksesuar, nakış, etiket gibi birçok unsuru aynı anda sunabilme avantajına sahip olduğunu hatırlattı. Eskinazi, “Dünyadaki yeni konsept bu” dedi. 

 

TÜRKİYE PAKET ÜRÜN UYGULAMASI İLE VAZGEÇİLMEZ OLUYOR

Ege Tekstil ve Hammaddeleri İhracatçıları Birliği Yönetim Kurulu Başkanı Sabri Ünlütürk de özellikle İstanbul’daki konfeksiyon firmalarının 2-3 haftalık süreçte paket ürün teslimi yapabildiğine dikkat çekti. Ünlütürk, “Firmalar Çin ve Hindistan’dan daha ucuza alabilecek iken, Türkiye paket ürün uygulaması ile vazgeçilmez oluyor. Bu uygulamada müşteri fiyattan çok zaman tasarrufuna bakıyor. Aynı uygulamada Egeli hazırgiyim ve konfeksiyon firmalarının da başarılı olabilecek altyapıya sahip.” diye konuştu. 

 

ÖZBEKİSTAN’I TANIMAK GEREKİYOR

Ege Hazırgiyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği Yönetim Kurulu Başkanı Jak Eskinazi, Türkiye’nin tekstil ve konfeksiyon sektöründe dünya pazarındaki rakiplerini tanımak amacıyla yaptıkları çalışmaların devam ettiğini belirterek, gelecekteki rakiplerini başta Özbekistan olmak üzere Hindistan ve Pakistan olarak sıraladı. Eskinazi, “Biz Çin’i rakip olarak görüyorduk. Ancak rakiplerimiz değişiyor. Özellikle Özbekistan pamuk üretimi ve pamuk ipliği üretiminde kaliteli üretimiyle dikkat çekiyor. Gelecekte de rakibimiz Özbekistan. Bu kapsamda Dış Ticaret Müsteşarlığı ile birlikte Özbekistan’a inceleme gezisi yapacağız. Rakiplerinizi tanıyamadığınız takdirde rekabet edemezsiniz” dedi.