Aliağa-Menderes'de sona doğru

31.01.2007
  •  A 
İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin gerçekleştirdiği 80 kilometrelik Aliağa-Menderes Raylı Sistem Projesi’nin son aşaması olan 6. etap işleri de 5 Mart tarihinde ihale ediliyor.

80 kilometrelik Aliağa-Menderes Raylı Sistem Projesi’nin son aşaması olan 6. etap işleri de 5 Mart tarihinde ihale ediliyor.

 

İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin özkaynakları ile gerçekleştirilmekte olan ve İzmir’in en önemli toplu ulaşım projesi Aliağa-Menderes Raylı Sistem’de adım adım mutlu sona  yaklaşılıyor. İnşaat maliyeti 200 milyon doları bulan projenin  6. Etap işleri ile ilgili ihaleye 5 Mart’ta çıkılıyor.

 

Projenin planlandığı gibi yürüdüğünü belirten İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu, inşaat çalışmalarının hızla sürdüğünü, 6. etap ihalesinden sonra geriye sadece atölye-depo sahalarının yapımı ile dizinlerin alımının  kaldığını açıkladı.

 

6. Etap ihalesinin Bayraklı, Şemikler, Mavişehir ve  Ata Sanayi İstasyonları ile Bayraklı Karayolu Üst Geçidi yapımını kapsadığını belirten Başkan Aziz Kocaoğlu, “Bu son ihale ile hat boyunca inşa edeceğimiz tüm istasyonların yapımı gerçekleşmiş olacak. Özkaynaklarımız ile gerçekleştirmekte olduğumuz İzmir’in bu en büyük ulaşım yatırımının inşaat maliyeti 200 milyon doları buluyor. 80 kilometrelik hatta çalışmaları tamamlayıp hizmete aldığımızda kentin kuzey-güney aksını süratli ve konforlu bir ulaşım sistemi ile birbirine bağlamış olacağız. Hem Aliağa-Menderes hattında günde 550 bin yolcu taşıyacağız hem de hat boyunca inşa ettiğimiz karayolu ve yaya alt-üst geçitleri ile kent içi ulaşımında önemli bir rahatlama sağlanacak” diye konuştu. 

 

8 AYDA TAMAMLANACAK

Aliağa-Menderes Raylı Sistem Projesi’nin 6. etabı; Bayraklı, Mavişehir, Şemikler ve ATA Sanayi İstasyonları ile Bayraklı Karayolu Üst Geçidi yapımını kapsıyor. Projenin bu etabının 8 ayda tamamlanması hedefleniyor.

 

Proje kapsamında yapılacak Bayraklı Karayolu Üst Geçidi sayesinde, mevcut Fuat Edip Baksı Mahallesi’ndeki karayolu hemzemin geçidi yukarı alınarak (üst geçit) Anadolu Caddesi ile olan kesişmesi ortadan kaldırılarak trafik rahatlayacak. Bayraklı İstasyonu’nda bilet holü üstte olacak ve istasyon aynı zamanda yaya geçidi olarak kullanılabilecek.

 

2004’TEN BU YANA NELER YAPILDI?

Aliağa-Menderes Raylı Sistemi’nin 21.2 milyon  YTL bedelle ihalesi yapılan 1. etap çalışmaları kapsamında; Sarnıç Karayolu Üst Geçidi inşaatı tamamlanıp ulaşıma açıldı. Gediz Karayolu Alt Geçidi inşaatı tamamlanarak trafiğe açıldı. Sarnıç, Koşu ve  Salhane  istasyonlarının ince işleri bitmek üzere. ESBAŞ, Semt Garajı  ve  Turan istasyonlarının ince işleri ise devam ediyor.

 

2. etapta 58 milyon YTL bedelle ihalesi yapılan 3 kilometrelik Karşıyaka Tüneli imalat çalışmaları planlandığı gibi devam ediyor.

 

3. etapta 19,5 milyon YTL bedelle ihale edilen Şirinyer Tüneli’nin imalat çalışmaları planlandığı gibi devam ediyor.

 

4. etapta 14 milyon YTL bedelle ihale edilen Kemer İstasyonu ve Karayolu Alt Geçidi ile İnkılap İstasyonu ve Karayolu Alt Geçidi’nin yer teslimi yapılarak imalata başlandı.

 

5. etapta Egekent, Çiğli, Demirköprü ve Gaziemir  istasyonları  ile  Adliye Karayolu üst geçidi ve Gaziemir  Karayolu alt geçidinin yapım ihalesi  13.11.2006 tarihinde gerçekleştirildi. 19 Ocak’ta yüklenici firmaya yer teslimi yapıldı ve çalışmalara başlandı.

 

ALİAĞA-CUMAOVASI 86 DAKİKA SÜRECEK

İzmir’in kuzey ve güney gelişme alanlarını birbirine bağlayan Türkiye’deki en yaygın kent içi demiryolu ağı olan Aliağa – Menderes hattı projesi ile kentin bir ucundan diğer ucuna 86 dakikada ulaşılacağı bildirildi. Proje iki ana bölümden oluşuyor:   

 

1) Kuzey Hattı (Aliağa-Alsancak)

57 km. uzunluğunda ve 22 istasyondan oluşuyor. Bu mesafenin 60 dakikada kat edilmesi öngörülüyor.

 

2) Güney Hattı (Alsancak-Cumaovası)

22 km. uzunluğunda ve 10 istasyondan oluşuyor. Mesafenin 26 dakikada kat edilmesi planlanıyor.