Türkiye'den Büyük Limanlar Atağı

19.01.2007
  •  A 
Türkiye'nin transit ülke konumuna gelmesi için 2007 yılında Öncelikle büyük ölçekli ve ana liman yatırımlarına hız verilmesi planlanıyor.

Hükümet, 2007 programında deniz yolu taşımacılığının daha aktif kullanılması için bir dizi hedef belirledi. Buna göre, liman yönetiminde dağınıklığın giderilmesi ve devlet tarafından belirlenecek politikanın liman ihtiyaçlarını da göz Önüne alacak şekilde uygulanmasını teminen Türkiye için liman otoritesi modeli belirlenecek ve gerekli düzenlemeler yapılacak. Bu otorite, limanların devlet politikası doğrultusunda gelişimini yönlendirecek, limanlardaki kılavuzluk, römorkaj ve pilotoj hizmetlerinin standartlarının belirlenmesini sağlayacak, tekelleşmeyi önlemek için gereken tarife düzenlemelerini yönlendirecek.

 

BÜYÜK ÖLÇEKLİ LİMANLAR GELİYOR

Liman otoritesi tek bir liman için kararlar almaktan ziyade tüm limanları makro açıdan gözeten ve düzeni sağlayan bir yapılanmaya sahip olacak. Türkiye'nin deniz yolu taşımacılığından hak ettiği payı alabilmesi ve transit ülke olabilmesi için büyük Ölçekli limanlar oluşturulacak. Ayrıca bir Kıyı Yapıları Master Planı yapılarak büyük Ölçekli liman sahaları belirlenecek ve girişimciler bu sahalara yönlendirilecek.

Türkiye'de yeni liman inşaatlarında, inşaat aşamasından işletme ruhsat alınmasına kadar olan süreçte birçok kamu kurumu ve belediyenin yetki ve sorumluluğuna sahip olmasının getirdiği çok başlılık giderilecek. Yeni liman yapısında bürokratik süreç hızlandırılacak.

 

TÜM KIYILAR AIS İLE DONATILACAK

Liman tüzükleri yeniden gözden geçirilerek eksikliler tamamlanacak. Kıyı ve liman devleti güvenliğinin sağlanmasını teminen tüm kıyılarında Otomatik Tanımlama Sistemi (AIS) ile başta Ege ve Akdeniz olmak üzere bölgesel kapsamlı Gemi Trafik Hizmetleri kurulacak. AB ülkelerinde olduğu gibi, Türk sahipliğinde olup farklı bandıralar altında çalışan gemilerin tekrar Türk bandırasına kazandırılması için Türk gemi sicili yeniden yapılandırılacak.