Manisa metroyla İzmir’e bağlanacak

14.01.2007
  •  A 
TCDD, Aliağa-Menderes Hafif Raylı Sistem Projesi’nin, Menemen-Muradiye hattı üzerinden Manisa’ya bağlanması için hazırlık yapıyor.

TCDD, Aliağa-Menderes Hafif Raylı Sistem Projesi’nin, Menemen-Muradiye hattı üzerinden Manisa’ya bağlanması için hazırlık yapıyor. İzmir’in kuzey-güney aksındaki demiryolu ulaşımını metro kalitesine ulaştıracak 80 kilometrelik Aliağa-Menderes Hafif Raylı Sistem Projesi’ndeki inşaat çalışmaları bütün hızıyla devam ederken TCDD, Aliağa-Menderes Hafif Raylı Sistem Projesi’nin, Menemen-Muradiye hattı üzerinden Manisa’ya bağlanması için hazırlıklara başladı

 

TCDD UYGUN BULDU

Menemen’deki Ana Trafo Merkezi’nin, elektrifikasyonun Manisa’ya kadar ulaştırılmasına yetecek teknik ve enerji gücüne sahip olduğunu savunan Manisa Belediyesi, Menemen-Manisa arasındaki 35 kilometrelik hattın da Aliağa-Menderes projesine dahil edilmesini istedi. Trafo merkezinin bu istek için yeterli olduğunu öğrenen TCDD yetkilileri de Menemen, Muradiye üzerinden Manisa’ya uzanan demiryolu hattının elektrifikasyonu için proje hazırlamaya başladı.

 

HIZLI TREN FIRSATI

TCDD yetkililerinin projeye çok olumlu baktığını belirten Manisa Belediye Başkanı Bülent Kar, İzmir-Ankara hızlı tren çalışmaları kapsamında hedeflerine ulaşacaklarını açıkladı. 3 milyar dolarlık bu proje için hükümetin kaynak arayışı içinde olduğunu öğrendiklerini belirten Kar, “Hızlı tren için ÇED onayının çıktığı söylendi. Kaynak bulunur, bulunmaz hem Ankara hem İzmir olmak üzere iki taraftan da çalışmalar başlayacak. Ancak biz projenin tamamının bitmesini beklemeyeceğiz. İzmir-Manisa hattı biter bitmez elektrifikasyonu hazır olacağı için hafif raylı sistem hizmete girecek” dedi.

 

ÇOK İYİ OLUR

Projenin destekçilerinden biri de TCDD 3. Bölge Müdürü Sebahattin Eriş. Menemen Trafo Merkezi’nin Manisa’ya kadar uzanacak çift hatlı demiryolunun enerji ihtiyacını karşılayabilecek büyüklükte olduğuna dikkat çeken Eriş, “Teknik ve enerji açısından hiçbir sorunumuz yok. Eğer gerçekleşirse çok güzel bir iş başarılmış olacak. Celal Bayar Üniversitesi’nin Muradiye Kampusu’ndaki öğrencilerin ulaşım sorununun çözülmesinin yanında Manisa da İzmir’in bir banliyösü haline gelir” dedi.

 

GÜNDE 550 BİN YOLCU

Aliağa-Menderes Hafif Raylı Sistem Projesi için İzmir Büyükşehir Belediyesi ile TCDD 1999 yılında işbirliği protokolü imzaladı. TCDD 80 kilometrelik hattın 155 milyon dolarlık sinyalizasyon ve elektrifikasyon yatırımını üstlendi. Büyükşehir Belediyesi ise 340 milyon dolarlık yatırım yapmayı taahhüt etti. Projeye göre 80 kilometrelik hattın 4.7 kilometresi yer altında yapılacak. Hatta çalıştırılmak üzere 99 vagon alınacak. Proje tamamlandığında, hatta günde 550 bin yolcu metroyla taşınacak.

 

BUGÜNE KADAR NELER YAPILDI?

1- Projenin, elektrik ve sinyalizasyon çalışmaları tamamlandı.

2-Aliağa-Menderes Raylı Sistemi’nin 21.2 milyon YTL bedelle ihalesi yapılan 1. etap çalışmaları kapsamında;

Sarnıç Karayolu Üst Geçidi inşaatı tamamlanıp ulaşıma açıldı.

Gediz Karayolu Alt Geçidi inşaatı tamamlanarak trafiğe açıldı.

Sarnıç İstasyonunun ince işleri devam ediyor.

Koşu, Salhane İstasyonlarının ince işleri devam ediyor.

Semt Garajı ve Turan İstasyonlarının ince işleri devam ediyor.

2-Etap; 58 milyon YTL bedelle ihalesi yapılan 3 kilometrelik Karşıyaka tüneli imalat çalışmaları planlandığı gibi devam ediyor.

3-Etap; 19,5 milyon YTL bedelle ihale edilen Şirinyer tünelinin imalat çalışmaları planlandığı gibi devam ediyor.

4-Etap; 14 milyon YTL bedelle ihale edilen Kemer İstasyonu ve karayolu alt geçidi ile İnkılap İstasyonu ve karayolu alt geçidinin yer teslimi yapılarak imalata başlandı.

5-Etap; Egekent, Çiğli, Demirköprü ve Gaziemir İstasyonları ile Adliye Karayolu üst geçidi ve Gaziemir karayolu alt geçidinin yapım ihalesi 13.11.2006 tarihinde gerçekleştirildi.