Türkiye ihracatı son 25 yılda yüzde 1462 oranında artarak, 4 milyar 703 milyon dolardan 73 milyar 476 milyon dolara yükseldi.
1980 yılında 2 milyar 910 milyon dolar olarak gerçekleşen Türkiye ihracatı, ihracata dayalı sanayileşme stratejisinin benimsenmesiyle önemli bir sıçrama yaparak 1981 yılında 4 milyar 703 milyon dolara yükseldi.
Yüzde 61,6'lık oransal artışa tekabül eden bu ihracat artışına, ihracatta önem arz eden ulaşım, haberleşme ve diğer altyapı yatırımlarının hız kazanması, ihracatçılığın saygın bir meslek haline gelmesi ve ihracat seferberliği başlatılmasının önemli katkısı oldu.
Dış ticaret rejiminin liberalleştirilmesi, koruma oranlarının giderek düşürülmesi, tescil, lisans ve ruhsat uygulamaları yürürlükten kaldırılarak ihracat serbestisi prensibinin benimsenmesi, finansman desteği uygulamaları, Türk ihracatçıların dış pazarlarda rekabet gücünü artırmak ve ihracata yönelik stratejinin desteklenmesi için Türk Eximbank'ın kurulması sonrasında Türkiye ihracatı, 1990 yılında 12 milyar 959 milyon dolara yükseldi.
Türkiye ihracatı 1991-2000 döneminde dünya ekonomisinde yaşanan durgunluk ve Körfez Krizi gibi dış nedenler yanında 5 Nisan Kararlarının alınmasına neden olan ekonomik krizlerden olumsuz etkilendi.
İhracatta 2001 ve 2002 yıllarında sağlanan artış 2003 yılında hızlandı ve 2003 yılında ihracat, bir önceki yıla göre yüzde 31,04'lük artış gösterdi. Bu ihracat rakamı 2003 yılı itibarıyla Türkiye'yi dünyanın en büyük 24. ihracatçı ülkesi yaptı. İhracat, 2004 yılında ise 2003 yılına göre yüzde 33,7 oranında artış gösterdi.
2000'li yıllarda ihracatta sağlanan artışta ''komşu ve çevre ülkelerle ticareti geliştirme stratejisinin'' başarıyla uygulanmasının payı büyük oldu.