SSK'lının bilgileri mesajla 'cep'te

18.10.2006
  •  A 
SSK şemsiyesi altındaki çalışanlar, sigorta gün sayısı, emeklilik aylığının bağlanıp bağlanmadığı gibi bilgileri artık kısa mesaj yoluyla cep telefonlarından öğrenebilecek.

Sosyal Sigortalar Kurumu (SSK) şemsiyesi altındaki çalışanlar, sigorta gün sayısı, emeklilik aylığının bağlanıp bağlanmadığı gibi bilgileri artık kısa mesaj yoluyla cep telefonlarından öğrenebilecek.

 

Kurum ile Turkcell arasında sigorta bilgileri hizmetlerinin cep telefonundan verilmesine ilişkin anlaşma imzalandı. Bu anlaşmayla, sigortalı istediği bilgileri '5775' servis numarasından alabilecek.

 

Sosyal Sigortalar Kurulumu “Mobil Hizmetler” kapsamında başlayan uygulama ile önemli bir ihtiyaç interaktif yöntemle çözülmüş oldu. SSK’dan konu ile ilgili kamuoyunu aydınlatıcı bir açıklama yapıldı.

 

Açıklamada, şu görüşlere yer verildi: 

“Sosyal Sigortalar Kurumu'na (SSK) bağlı sigortalı, emekli ve hak sahipleri, cep telefonlarından 5775'e kısa mesaj atarak, SSK hizmetleri ile ilgili bilgilere rahatlıkla ulaşabiliyorlar. Uygulamadan şuanda Avea ve Turkcell aboneleri yararlanabilecekler.

 

SSK'nın hizmetlerinden kolaylıkla yararlanmak isteyen sigortalı, emekli ve hak sahipleri de artık gelişen teknolojinin sağladığı avantajlardan yararlanabiliyorlar. SSK'lılar cep telefonlarından 5775'e kısa mesaj göndererek; SSK hizmetleri ile ilgili ihtiyaç duydukları bilgileri anında ve kolayca edinebiliyorlar.

 

SSK'lılar, SSK mobil servisleri aracılığıyla ay bazında ve toplamda hizmet gün sayılarını, ay bazında SSK'ya bildirilen sigorta primine esas kazançlarını cep telefonlarına gelen kısa mesaj aracılığıyla öğrenebiliyorlar.

 

Aynı zamanda SSK'lılar; emekli tahsis numaraları, emekli aylıklarının bağlanıp bağlanmadığı, emekli aylığı tutarları, aylıklarını hangi bankadan alacakları gibi ihtiyaç duyabilecekleri önemli bilgilere de cep telefonlarından ulaşabiliyorlar.

 

SSK sunduğu hizmetleri, günümüzün en yaygın, kullanışlı ve ucuz bilgi dağıtım kanallarından biri olan cep telefonu ile destekleyerek; milyonlarca sigortalıya yönelik bilgi iletimi süreçlerini daha verimli hale getirmeyi amaçlıyor.”