Sayısal Takograf Kart Başvuruları Nasıl Yapılır?
Sürücü Kartı: Uluslararası veya yurtiçi taşımacılık, yolcu taşımacılığı veya eşya taşımacılığı yapan sürücülerden SRC1, SRC2, SRC3, SRC4 veya SRC5 belgesine sahip her sürücü sayısal takograf kartına başvuru yapabilecektir.
Şirket Kartı: Şirketin yerleşik olduğu ülkedeki yetkili otorite tarafından, takograf hafızasında saklanan bilgiyi indirmek ve yetkisiz ulaşımı engellemek için şirkete ait bilgileri kilitlemek amacıyla, taşımacılık şirketine verilen karttır. Bir şirket birden fazla şirket kartı alabilir.
Servis Kartı: Temel olarak sayısal takografların takılması, açılması, kalibre edilmesi, kontrolü ve bilgi yüklenmesi için, onay almış servislere ve/veya servislerin montajcılarına verilen akıllı kartlardır. Sadece sayısal takograf için Sanayi ve Ticaret Bakanlığı’ndan onay almış yetkili servisler servis kartı alabilir.
Sürücü ve şirket kartları 5 yıl, denetim kartları 2 yıl ve servis kartları ise 1 yıl geçerlidir.
Sayısal Takograf Başvuru sistemi sürücülerimizin müracaatlarını kolaylaştırmak için yeniden geliştirilmiştir. Yeni sistem, Odalara erişimde sorun yaşayan sürücülerimizin uzaktan başvuru yapmalarına imkan tanımaktadır. Başvuru sahipleri bilgisayar ve internet ortamında e-devlet aracılığıyla kolaylıkla başvurularını gerçekleştirebilecektir.
ÖNEMLİ NOT: Başvuruya başlamadan önce 1 adet BİYOMETRİK RESİM (arkası beyaz fonlu) ve İMZANIZIN RESMİNİ (boş beyaz kâğıda koyu renk kalemle atılmış) bilgisayarınıza kaydediniz. Belge Formatı jpeg olmalıdır.Başvuru sırasında bu bilgileri sisteme yüklemeniz istenecektir.
SÜRÜCÜ KARTI BAŞVURU İŞLEMİ
- https://staum.tobb.org.tr/WEB/ adresine giriş yapın ve sağ üst köşedeki Kart İşlemleri’ ni tıklayın.
- “T.C. Kimlik No”, “e- Devlet Şifresi” bilgilerini girerek ‘Giriş Yap’ butonuna tıklayınız.
- Web sayfasının sol tarafında bulunan başvuru işlemleri seçeneğine tıklayınız.
- Başvuru sahibi T.C. kimlik numarası sorgusunun ardından kişi ibrazı ile sürücü kart tipi seçimi yapınız.
- Başvuru işlemini başlatmak için ‘Yeni kart başvurusu için tıklayınız’ alanına tıklayınız.
- Bilgilendirmeyi oku sekmesinde başvuru sahibine bilgilendirme yaparak ‘Okudum Onaylıyorum’ kutucuğunu işaretleyiniz. İleri butonuna tıklayınız.
- İletişim bilgileri sekmesinde başvuru sahibine ait cep telefonu bilgisini, isteğe bağlı olmak üzere e-mail adresini sisteme giriniz. İleri butonuna tıklayınız. Eğer düzenlemek istediği bir bilgi var ise “Geri” butonu ile geçmiş ekranlara giderek bilgisini düzeltebilirsiniz.
- Başvuru bilgileri sekmesinde “Kayıt Merkezi” bilgisi kontrol ediniz. İleri butonuna tıklayınız.
- Fotoğraf yükleme sekmesinde başvuru sahibine ait son 6 ayda çektirdiği biyometrik fotoğraf özellikleri taşıyan fotoğrafını sisteme yükleyiniz. İleri butonuna tıklayınız.
- İmza yükleme sekmesinde başvuru sahibine ait imzayı yükleyiniz. İleri butonuna tıklayınız.
- Ehliyet bilgileri sekmesinde başvuru sahibine ait sürücü belge numarası ve sürücü belge açıklaması bilgilerini kontrol ediniz. İleri butonuna tıklayınız.
- Kart teslim bilgileri sekmesinde başvuru sahibinin kendisinin yerine kartı teslim alabilecek kişiyi belirtiniz. Kart teslimatı için uygun seçeneği seçiniz. İleri butonuna basınız.
- Başvuruyu tamamla sekmesinde başvuru bilgilerini kontrol ediniz. ”Başvuruyu Tamamla” butonuna tıklayınız. Eğer düzenlemek istediği bir bilgi var ise “Geri” butonu ile geçmiş ekranlara giderek bilgisini düzeltiniz.
- Başvuru tamamlandıktan sonra yönlendirilen ekranda başvuru durumu, ödeme numarası, ödeme durumu yer almaktadır. Ekranda yer alan ödeme numarasını not ediniz.
KART ÜCRETLERİNİN ÖDENMESİ
- KART ÜCRETLERİNİ Vakıfbank’ın Banka Şube gişelerinden, İnternet Bankacılığı ve Çağrı Merkezi kanallarından gerçekleştirebilirsiniz.
- Vakıfbank’ın internet bankacılığı kanalından ödeme yapmak için ödemelere kurum ödemeleri Ulaştırma Bakanlığı Takograf Ödemeleri menüsüne giriş yapmak gerekmektedir.
- Vakıfbank’ın çağrı merkezi aranarak, müşteri temsilcisine bağlanmak suretiyle de ödeme işlemi gerçekleştirilebilmektedir.
SERVİS KARTI BAŞVURU İŞLEMİ
- https://staum.tobb.org.tr/WEB/ adresine giriş yapın ve sağ üst köşedeki Kart İşlemleri’ ni tıklayın.
- “T.C. Kimlik No”, “e- Devlet Şifresi” bilgilerini girerek “Giriş Yap” butonuna tıklayınız.
- Web sayfasının sol tarafında bulunan başvuru işlemleri seçeneğine tıklayınız.
- Başvuru sahibi T.C. kimlik numarası sorgusunun ardından kişi ibrazı ile servis kart tipi seçimi yapınız.
- Başvuru sahibinin işlem yaptırmak istediği servisi seçiniz. Eğer ekranda birden fazla servis varsa veya aradığı servisi ekranda göremediyseniz servis sahibi T.C. kimlik numarası ile sorgulayınız.
- Servise ait kullanılabilir kartları varsa görüntülenir. Ekranın sol tarafından yeni kart başvurusu seçeneğini seçiniz.
- Bilgilendirmeyi oku sekmesinde başvuru sahibine bilgilendirme yaparak “Okudum Onaylıyorum” kutucuğunu işaretleyiniz ve ileri butonuna tıklayınız.
- Servis bilgileri sekmesinde servise ait adı ve servis onay numarası bilgilerini kontrol ederek ileri butonuna tıklayınız.
- İletişim bilgileri sekmesinde servise ait cep telefonu ve e-mail adresini giriniz. İleri butonuna tıklayınız.
- Başvuru bilgileri sekmesinde talep edilecek kart sayısını seçiniz. İleri seçeneğine tıklayınız.
- Talep edilecek kart sekmesinde yeni kart başvurusunda bulunacağımız T.C. kimlik numarasını Personel TCKN’si alanına giriniz. Ardından ileri butonuna tıklayınız.
- Kart teslim bilgileri sekmesinde kart teslimatı için uygun seçeneği seçerek ileri butonuna basınız.
- Başvuruyu tamamla sekmesinde ekrandaki başvuru bilgilerini kontrol ediniz, başvuruyu tamamla seçeneğini seçiniz. Eğer düzenlemek istediği bir bilgi var ise “Geri” butonu ile geçmiş ekranlara giderek bilgisini düzeltiniz.
- Başvuru tamamlandıktan sonra yönlendirilen takip ekranında başvurular, başvuru merkezi, kart teslimat merkezi, başvuru durumu, ödeme durumu, kart sayısı yer almaktadır. Ekranda yer alan ödeme numarasını, ödemesini yapmak üzere not ediniz.
ŞİRKET KARTI BAŞVURU İŞLEMİ
- https://staum.tobb.org.tr/WEB/ adresine giriş yapın ve sağ üst köşedeki Kart İşlemleri’ ni tıklayın.
- “E-Devlet” – “E-Devlet ile Giriş Yap” butonuna tıklayınız. (ŞİRKETTE İMZA YETKİSİNE SAHİP KİŞİLERİN E-DEVLET ŞİFRESİYLE GİRİŞ YAPABİLİRSİNİZ.)
- Web sayfasının sol tarafında bulunan başvuru işlemleri seçeneğine tıklayınız.
- Başvuru sahibi T.C. kimlik numarası sorgusunun ardından kişi ibrazı ile şirket kart tipi seçimi yapınız.
- Başvuru sahibinin işlem yaptırmak istediği şirketi seçiniz. Eğer ekranda birden fazla şirketi var ise veya aradığınız şirketi ekranda göremediyseniz şirketi mersis numarası ile sorgulayınız.
- Şirkete ait kullanılabilir kartlar varsa mevcut kartlar ekranında görüntüleyiniz. Ekranın sol tarafından yeni kart başvurusu seçeneğini seçiniz.
- Bilgilendirmeyi oku sekmesinde başvuru sahibine bilgilendirme yaparak “Okudum Onaylıyorum” kutucuğunu işaretleyiniz ve ileri butonuna tıklayınız.
- Şirket bilgileri sekmesinde şirkete ait adı ve vergi numarası bilgilerini kontrol ederek ileri butonuna tıklayınız.
- İletişim bilgileri sekmesinde şirkete ait cep telefonu ve e-mail adresini giriniz. İleri seçeneğine tıklayınız.
- Başvuru bilgileri sekmesinde talep edilecek kart sayısını giriniz. İleri seçeneğine tıklayınız.
- Kart teslimatı sekmesinde kart teslimatı için uygun seçeneği seçerek ileri butonuna tıklayınız.
- Başvuruyu tamamla sekmesinde ekrandaki başvuru bilgilerini kontrol ediniz, başvuruyu tamamla seçeneğini seçiniz. Eğer düzenlemek istediği bir bilgi var ise “Geri” butonu ile geçmiş ekranlara giderek bilgisini düzeltebilirsiniz.
- Başvuru tamamlandıktan sonra yönlendirilen takip ekranında başvurular, başvuru merkezi, kart teslimat merkezi, başvuru durumu, ödeme durumu, kart sayısı yer almaktadır. Ekranda yer alan ödeme numarasını, ödemesini yapmak üzere not ediniz.
ÖDEME İŞLEMİNİ TAMAMLADIKTAN SONRA BEYAN ETTİĞİNİZ CEP TELEFONUNA GELEN KARTINIZI TESLİM ALABİLECEĞİNİZE DAİR BİLGİ MESAJININ ARDINDAN KARTINIZI TESLİM ALABİLİRSİNİZ.