Bergama, Menemen ve Aliağa Ticaret Odası Meclis Üyeleri ve oda personellerine iletişim uzmanı Dr. Şaban Kızıldağ tarafından ‘Mazeret Yok’ konulu iletişim eğitimi verildi.
Aliağa Ticaret Odası M. Ender Özer Seminer Salonu’nda gerçekleşen eğitime Aliağa Ticaret Odası Yönetim Kurulu Başkanı Adnan Saka, Bergama Ticaret Odası Yönetim Kurulu Başkanı Fikret Ürper, Menemen Ticaret Odası Yönetim Kurulu Başkanı Yılmaz Güral, Meclis üyeleri ve oda personelleri katıldı.
‘Hiçbir zaman vaktimiz olmaz, her zaman yorgunuz’
Gerçekleştirdiği söyleşilerle bugüne kadar yaklaşık 1 milyon kişiye ‘mazeret yok’ dedirten Dr. Şaban Kızıldağ, “Ülkemiz mazeret üretiminde lider. Hiçbir zaman vaktimiz olmaz ve her zaman yorgunuzdur. Bizde mazeret bol.” dedi.
‘Dünyayı doğru okumak lazım’
Kişisel Gelişim Uzmanı Dr. Şaban Kızıldağ, katılımcılara stand up tarzında kendine has üslup ve uygulamalarıyla neşeli dakikalar yaşattı. Kızıldağ, ekonomi dünyasında ilerlemek için ipuçları vererek, “İş dünyasında ilerlemek için fikir birliği yapılmalı, dayanışma içinde olmalı. Bütün bunlar için öncelikle dünyayı doğru okumak lazım. Girişimciler iş adına insan faktörünü, ekonomik gidişatı iyi takip etmelidirler” dedi.
İslam ülkeleri daha çok okumalı ve üretmeli
Geçtiğimiz yıllarda 7 madde üzerinde 57 İslam ülkesinde araştırma yaptıklarını ve bu ülkelerin tamamının ihracatının yarısı kadar Almanya’nın ihracat yaptığına dikkat çeken Kızıldağ, İslam ülkelerinin daha çok okuması ve daha çok üretim yapması gerektiğine dikkat çekti.
İşletmeler her anlamda kurumsallaşmalı
Kızıldağ, başarılı olmak için gerekli olan 5K’yı şu sözlerle özetledi: “Kesintisiz çalışma; kesintisiz çalışamıyoruz, motive olamıyoruz. Bugün Türkiye’deki işletmelerin %90’ı aile şirketi pozisyonundadır. Bunların pek çoğu kurumsallaşmadan klasik yönetim anlayışı ile yönetilmektedir. Bu anlayıştan dolayı çoğu varlığını devam ettiremiyor ya da belli bir standartın üzerinde çıkamıyor. İkinci kuşakta da durum değişiyor ve kesintiye uğruyor. Artık klasik yönetim anlayışından vazgeçip kurumsallaşarak işletmenin her alanında, kurumsal bir bütünlük sağlanmalı ve müşteri odaklı bir yaklaşım benimsenerek işletmenin marka değeri artırılmalıdır. Kesintisiz çalışmak ve vizyon sahibi olabilmek için işin içine aile ilişkilerini sokmamak lazım. İkinci K koşullara ayak uydurma; eski teknolojiyle çalışırsanız koşullara ayak uyduramazsınız. Biz koşullara ayak uyduramıyoruz. Koşullara ayak uyduramazsanız analiz edemez, marka olamazsınız. Üçüncü K kurumsal kalite; Kalite insanın beklentileridir. Bunun içinde kalite, gönüllülük, kolaylaştırma, eşit bir yönetim şekli, takım çalışması, liderlik, istatiski ölçme ve sinerji olmalı. Dördüncü K kişisel kalite; rekabet sadece kurumsal kaliteyle olmuyor. Kişisel kalite de önemli. Bunun için IQ yetmiyor. Duygusal zeka, sosyal zeka, ahlak zekası ve profesyonel zeka gerekiyor. Beşinci K ise kurumsal kimlikte bütünlük. Şirketlerimizin en büyük problemi bu. Kurumsal kimliğe yatırım yapmıyoruz. Kurumsal kimlikte bütünlüğü gösteremediğimiz için marka olamıyoruz.”
Kızıldağ’ın sunumunun ardından Aliağa Ticaret Odası Yönetim Kurulu Başkanı Adnan Saka, Bergama Ticaret Odası Yönetim Kurulu Başkanı Fikret Ürper, Menemen Ticaret Odası Yönetim Kurulu Başkanı Yılmaz Güral Kızıldağ’a katkılarından dolayı teşekkür etti.