Nemrut Körfezi’ndeki limanlara giden Yeni Foça Yolu’nun onarımı ve asfaltlanması için Karayolları Genel Müdürlüğü‘nün çalışmaları başlatması demir çelik, lojistik ve denizcilik sektörlerinde sevinçle karşılandı. Aliağa Ticaret Odası Yönetim Kurulu Başkanı Adnan Saka, Sanayicilerin kabusu olan yolun çözümü için kurum olarak çalmadık kapı bırakmadıklarını ve sonuç olarak sorunun çözümü noktasında harekete geçilmesinin kendilerinde ve bölge sanayicilerinde memnuniyet yarattığını ifade etti.
Aliağa limanlarının Türk sanayisi için uluslararası pazarlara giriş ve çıkış kapısı durumunda olduğunun altını çizen Saka, “Aliağa limanlarından gerçekleşen dış ticaret hacmi 22 milyar dolar civarında. Bölge ve ülke ekonomisine bu denli katkı sağlayan limana mevcut yol yakışmıyordu. Taşımacılar, üreticiler ve köylüler için çok ciddi sıkıntı oluşturan Yeni Foça yol ayrımı ve liman bölgesi yolu yoğun trafik altında ihtiyaca cevap veremiyor. Karayolları 2. Bölge Müdürü Abdulkadir Uraloğlu’nun yolun 1,5 kilometrelik kısmının bittiğini ve kullanıldığını, geriye kalan kısmının da imar planı değişikliğinden sonra bitirileceğini açıklaması hepimizi memnun etti. Sorunun çözümü noktasında çaba gösteren herkese teşekkür ediyoruz. 5 kilometrelik alan içerisinde kalan Petkim Siteler bitiminden, demir çelik fabrikaları arasındaki yolun da bir an önce bitirilmesini bekliyoruz” dedi.
Aliağa’da yatırımların büyük bir hızla devam ederken, bölgenin en önemli ihtiyacı olan ulaşım alt yapısındaki sıkıntıların bölge halkını ve yatırımcıları endişelendirdiğini vurgulayan Saka, “İlçemizde faaliyet gösteren araç sayısı 20 bin civarında. Yine ilçemizin İzmir’i Çanakkale’ye bağlayan karayolunun üzerinde olması nedeniyle Aliağa’dan günde ortalama 40 bin araç gelip geçiyor. Bugün dahi Aliağa İzmir arasındaki trafik sıkışıklığından dolayı 30 ila 45 dakika arasında gecikmeler yaşanıyor. Petkim limanının faaliyete geçmesiyle birlikte günde ortalama 2 bin 750 adet tırın daha trafiğe ekleneceği düşünülürse önümüzdeki süreçte Aliağa ve İzmir arasında yolculuk yapmak içinden çıkılmaz bir hal alacak. Bu nedenle yetkililerden bir an evvel Koyundere’ye kadar gelmiş olan İzmir-Çanakkale Çevreyolu’nun en azından Aliağa’ya kadar tamamlanmasını ve liman yollarının bu yola bağlantısının sağlanmasını talep ediyoruz” diye konuştu.