Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği’ne bağlı olarak İzmir’de faaliyet gösteren oda ve borsaların ortak yönetim kurulu toplantısı, Aliağa Ticaret Odası ev sahipliğinde gerçekleştirildi. Toplantıya ev sahibi Aliağa Ticaret Odası Başkanı Adnan Saka, AK Parti İzmir Milletvekili İbrahim Turhan, İTO Başkanı Ekrem Demirtaş, İTB Başkanı Işınsu Kestelli, EBSO Başkan Vekili Erdoğan Çiçekçi ve DTO İzmir Şube Başkan Yardımcısı Savaş Ercan ile çevre ilçe oda ve borsa başkanları katıldı.
Toplantının açış konuşmasını yapan Aliağa Ticaret Odası Başkanı Adnan Saka, İzmir’in sanayisi, ticareti ve tarımı ile Türkiye’nin kalbi niteliğinde olduğunu, ülke için bu derece önemli bir kentin hükümetteki temsil sayısının daha fazla olması gerektiğini söyledi.
MASTER PLAN ŞART
Konuşmasında Aliağa’nın acilen bir master plana ihtiyacı olduğunu dile getiren Saka, “Aliağa’da her geçen gün artan sanayi yatırımları ve hızla göç almamıza neden oldu. Bu nedenle Aliağa’nın master planı hazırlanarak gelecekte bu yatırımları ve nüfusu karşılayabilecek alt ve üst yapının, okulların, sosyal yaşam alanlarının, yolların, hastanelerin geliştirilmesi gerekmektedir” dedi.
EN BÜYÜK PROBLEM ULAŞIM
Aliağa’nın önündeki en büyük problemlerden birinin ulaştırma olduğunu söyleyen Saka, “Aliağa olarak bildiğiniz gibi küçük bir ilçe halinden 85 bin nüfus ve 600 sanayiciye ulaşmış durumdayız. Türkiye’nin 2’inci büyük limanı olan Aliağa limanları ile yapılan ihracat 24 milyar dolar olmuştur. Ancak bu kadar ihracatın yapıldığı limanın yolları çok kötü durumda. Konteynır limanlarımızın alt yapılarının yeniden ele alınması gerekiyor. Aliağa - Menemen arasındaki trafik sorunun artık çekilecek hali kalmadı. Güzergâhı günde 40-50 bin araç kullanıyor. Bu sayının 5 bini tır. Bu sayıya yılbaşında hizmete girecek Petkim limanıyla birlikte 2 bin 500 daha ilave tır eklenecek. Yollar artık gezmek için değil ticaret için yapılmalı” diye konuştu.
SEKTÖREL TEŞVİĞE GEÇİLMELİ
Yatırım ve teşvik konusunda İzmir’in mağdur edildiğini, Odalar olarak bu konuyu her platformda dile getirdiklerini, fakat İzmir’in üvey evlat muamelesi gördüğünü kaydeden Başkan Saka “Manisa’nın bütün organize sanayi bölgelerinde yer kalmamasına rağmen tarım bölgesine yeni bir organize sanayi bölgesi yapılmaya çalışılıyor. Aliağa organize sanayisinde ise birçok boş yer her türlü alt yapısıyla hazır halde. Teşvik planlamasının düzenlemesiyle bizim sanayi bölgelerimizde işlevsel duruma gelecektir. Artık Teşvik konusunda da bölgesel değil sektörel teşvik uygulamasına geçilmesi gerekiyor” dedi.
Son olarak Bergama’ya gidecek demiryolu projesine değinen Başkan Saka, Karşıyaka Nergis ve Aydın’ın içinden geçen demiryolunun yarattığı problemleri de göz önünde bulundurarak Bergama’ya gidecek demiryolunun Aliağa’yı ikiye bölmeden çevreyoluna paralel seyretmesinin daha iyi olacağını ifade etti.