Günümüz iş dünyasında yöneticiler için en önemli başarı koşulları arasında yer alan asistanların yetkin ve donanımlı düzeye getirilebilmesi ve sektörün nitelikli yönetici asistanı açığının karşılanabilmesine yönelik olarak, Aliağa Ticaret Odası tarafından “Yönetici Asistanlığı” eğitimi düzenlendi.
ALTO Toplantı Salonu’nda gerçekleşen ve Kişisel Gelişim Eğitmeni Beste Hancı tarafından uygulamalı ve teorik olarak gerçekleşen eğitime aktif olarak katılımda bulunan kursiyerler yönetici asistanlığının gereklilikleri konusunda bilgi sahibi olma olanağı elde ettiler.
Her Başarılı Yöneticinin Arkasında Başarılı Bir Yönetici Asistanı Vardır
Eğitimde; Yönetici asistanı nedir?, Yönetici asistanının temel görev ve sorumlulukları, yöneticiyi temsil etmek, yöneticiyi tanımak, inisiyatif kullanmak, zaman yönetimi, randevusuz gelen ziyaretçiler, yazarken nelere dikkat etmeli, kayıt tutmak, dosyalama modelleri ve verimli toplantı düzenlemek gibi konu başlıklarında kursiyerlere bilgi veren Beste Hancı, ilk olarak yönetici asistanının açılımını yaptı. Her başarılı yöneticinin arkasında başarılı bir yönetici asistanı olduğunu belirten Hancı, Yönetici asistanı inisiyatif kullanır, karar alabilir, emir almaksızın sorumluluk alabilme yeteneklerine, büro hizmetlerini yönetim fonksiyonlarına göre uygulanabilme ve temsil yeteneğine sahiptir. Yönetici asistanının temel görev ve sorumlulukları ise; yöneticiyi tanımak, yöneticiyi temsil etmek, telefon görüşmeleri, randevuların düzenlenmesi, ziyaretçi isimlerinin kaydedilmesi, ziyaretçilerin kabulü ve ağırlanması, ziyaretçilerin karşılanması, seyahat organizasyonu, toplantıların düzenlenmesi, evraka yönelik dosya ve arşiv düzenlenmesi, denetimi sağlamaktır. Aynı zaman yönetici asistanının doğru karar verme, problem çözme, iletişim ve inisiyatif kullanma yeteneğine sahip olması gerekir” dedi.
Eğitimler İle Nitelikli Eleman Yetişiyor
Çeşitli sektörlerde yönetici asistanı olarak çalışan elemanların yanı sıra, sektörde çalışmayı hedefleyen gençlerin de katıldıkları eğitim hakkında değerlendirmede bulunan ALTO Yönetim Kurulu Başkanı ve TOBB Mesleki Eğitim Kurulu Başkanı Adnan Saka, Günümüzün global ve rekabetçi iş dünyasında artık yönetici asistanlığı pozisyonu kolay sahip olunan bir statü olmaktan çıkmış ve stratejik açıdan oldukça önem arz eden bir konuma yükselmiştir. Dünyadaki bu gelişmelere paralel olarak Yöneticiler ve Firma sahipleri yönetici asistanlığı pozisyonu için alanında tam profesyonel, donanımlı, iletişim yetenekleri gelişmiş uzman personele ihtiyaç duyuyor ve arayışlarını bu vasıflar üzerinden gerçekleştiriyorlar. Kurum olarak düzenlediğimiz bu eğitimle hem bayan istihdamına hem de genel anlamda istihdama katkı sağlamayı planladık. Eğitimini başarı ile tamamlayan kursiyerleri işverenlere nitelikli eleman olarak sunuyoruz” diye konuştu.
Katılımcılar da ALTO’nun düzenlediği Yönetici Asistanlığı eğitiminden memnuniyet duyduklarını ifade ederek, aldıkları eğitim sonrasında çalıştıkları ofislerde daha bilinçli ve daha az hata ile çalışacaklarını söylediler.