Aliağa- İzmir Metrosu 2008'e yetişecek

20.07.2006
  •  A 
İzmir’in kuzey-güney aksını süratli ve konforlu bir ulaşım sistemi ile birbirine bağlanmasını sağlayacak olan Aliağa-Menderes Raylı Sistem Projesi inşaat çalışmaları tüm hızıyla sürüyor.

İzmir’in kuzey-güney aksını süratli ve konforlu bir ulaşım sistemi ile birbirine bağlanmasını sağlayacak olan Aliağa-Menderes Raylı Sistem Projesi inşaat çalışmaları tüm hızıyla sürüyor. Ağustos ayında yaklaşık 2 kilometrelik Şirinyer Tüneli’nin temeleni atmaya hazırlanan İzmir Büyükşehir Belediyesi, Yenişehir bölgesinde trafiği rahatlatacak olan Kemer Karayolu Alt Geçidi ve istasyonu ile Buca-Karabağlar bağlantısını sağlayacak İnkilap Karayolu Alt Geçidi ve istasyonunun da ihalesine çıkıyor. Başkan Aziz Kocaoğlu, çalışmaların aksamadan yürüdüğünü belirterek, “80 kilometrelik Aliağa-Menderes hattını hedeflediğimiz sürede, yani 2008’de hizmete almak istiyoruz” dedi.

 

İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu, Aliağa- Menderes Raylı Sistem Projesi’nin tamamlanıp devreye alınmasıyla günde 550 bin yolcu taşınacağını hatırlatarak şunları söyledi: “Metro standartlarına çıkarmakta olduğumuz bu hattın işletime alınmasının İzmir’e sayılamayacak kadar çok yararları olacak. Her şeyden önce Aliağa-Menderes arasındaki 80 kilometrelik güzergahta konforlu ve hızlı ulaşım sağlanacak, yolculuk süresi kısalacak. Kentin kuzey-güney aksında bulunan sanayi bölgeleri ile konut bölgeleri hem birbirine hem de kent merkezine çağdaş bir ulaşım sistemi ile bağlanmış olacak. İnşa etmekte olduğumuz çok sayıda karayolu alt-üst geçitleri ve yaya üst geçitleri sayesinde kent merkezinde birçok bölgede kesintisiz karayolu ulaşımı sağlanacak ve trafik rahatlayacak. Bir çanak içine sıkışmış olan İzmir, kuzey-güney aksında yeni bir açılım olanağına kavuşacak.”

 

Başkan Kocaoğlu, Karşıyaka ve Şirinyer tünellerinde olduğu gibi, Kemer ve İnkilap karayolu tüst geçitleri ile istasyonların inşaatına da ihale sürecini takiben gecikmeden başlayacaklarını kaydetti.

 

YENİŞEHİR’DE KESİNTİSİZ TRAFİK

Kemer Karayolu Alt Geçidi ve Kemer İstasyonu inşatlarının ihalesi 15 Ağustos 2006’da gerçekleştirilecek. Hazırlanan proje uyarınca mevcut tarihi istasyon binası olduğu gibi korunup restore edilecek. Hemen yakınında ise yaya alt geçidi ile istasyon inşa edilecek. İstasyonun bilet holleri yer altında, peronlar ise yer üstünde olacak.

 

Kemer Karayolu Alt Geçidi, Gaziler Caddesi üzerindeki Motor Meslek Lisesi önünden başlayıp Tepecik Camii önünde son bulacak. Demiryolu ise mevcut hatta yer üstünden geçecek. Karayolunun yer altına alınması sayesinde Yenişehir bölgesinde trafik de rahatlayacak.

İhale kapsamında; İnkilap Karayolu Alt Geçidi ise Buca-Karabağlar bağlantısını sağlayacak. İrfan Nadir İlköğretim Okulu önünde yer alacak karayolu alt geçidi 700/1 ile 649/17 Sokaklar birbirine bağlanacak.

 

2004’TEN BU YANA NELER YAPILDI ?

Aliağa-Menderes Raylı Sistemi’nin 19 milyon YTL bedelle ihalesi yapılan 1. etap çalışmaları kapsamında;

Sarnıç Karayolu Üst Geçidi inşaatı tamamlanıp hulaşıma açıldı.

Sarnıç İstasyonu inşaatının betonarmesi tamamlandı, ince işleri yapılıyor.

Gediz Karayolu Alt Geçidi inşaatı tamamlanmak üzere.

Koşu, Semt Garajı, Salhane ve Turan İstasyonları tamamlanmak üzere.

 

2. Etap;  49 milyon YTL bedelle ihalesi yapılan 3 kilometrelik Karşıyaka Tüneli imalat çalışmaları planlandığı gibi devam ediyor.

3. Etap;  16.5 milyon YTL bedelle ihale edilen Şirinyer Tüneli projesinde yüklenici firmaya yer teslimi yapıldı. Şantiye oluşturma çalışmaları devam ediyor. 24 Temmuz’da TCDD Şirinyer hattını ulaşıma kapatacak. Ağustos ayında tünelin yapımına başlanacak.

Egekent-Çiğli-Şemikler-Bayraklı ve Salhane istasyonlarında karayolu üstg eçitlerinin projeleri hazırlandı.

 

PROJENİN GENEL ÖZELLİKLERİ NELERDİR ?

İzmir’in kuzey ve güney gelişme alanlarını birbirine bağlayan Türkiye’deki en yaygın kent içi demiryolu ağı olan Aliağa – Menderes hattı projesi, iki bölümden oluşuyor: 

 

Kuzey Hattı (Aliağa-Alsancak)

57 km. uzunluğunda,

20 istasyondan oluşuyor,

60 dakikada kat edilecek.

Güney Hattı (Alsancak-Cumaovası)

22 km. uzunluğunda,

10 istasyondan oluşuyor,

26 dakikada kat edilecek. Toplam 79 kilometrelik hatta 30 istasyon bulunacak ve kentin bir ucundan diğer ucuna 86 dakikada ulaşılacak.

 

PLANLANAN DİĞER METRO HATLARI

Bornova Halkapınar - Otogar 4.5 km. (projesi hazırlandı)

Üçkuyular - Dok. Eyl. Ün. Hastn. 3 km. (projesi hazırlanıyor)

Üçyol - Buca Dok. Eyl. Ün. Kmp. 11 km.  (proje ihalesine çıkılacak)

 

2009 YILINDA İZMİR METRO SİSTEMİ

Üçyol - Bornova  11.5 km.

Üçyol – Üçkuyular  5.5 km.

Bornova - Bornova Merkez  3 km.

Aliağa - Menderes 80 km.

Bugün kullanımda olan mevcut 11.5 km.'lik metro hattı, 2009 yılında 100 km.'ye ulaşacak.