Zeytinyağda sorun tanıtım ve pazarlama

12.07.2006
  •  A 
Türk zeytin ve zeytinyağı sektörünün en önemli sorunu tanıtım ve pazarlama olarak tespit edildi. İkinci büyük sorun ise kalite, denetim yetersizliği ve tağşiş geliyor.

Türk zeytin ve zeytinyağı sektörünün en önemli sorunu tanıtım ve pazarlama olarak tespit edildi. Tanıtım ve pazarlamanın ardından ikinci büyük sorun olarak kalite, denetim yetersizliği ve tağşiş geliyor.
Zeytindostu Zeytin ve Zeytinyağı Derneği’nin resmi web sitesi www.zeytindostu.org da yer alan “Türkiye’de zeytin ve zeytinyağının en önemli sorunu nedir?” anketi sonuçlandı. Zeytindostu grubuna üye yaklaşık 3 bin kişinin oy kullandığı ankette zeytin ve zeytinyağı sektörünün en önemli sorunu olarak tanıtım ve pazarlama eksikliği ön plana çıktı. Ankete katılanların yüzde 34’ü sektördeki tanıtım ve pazarlama eksikliğini en önemli sorun olarak görürken yüzde 28,3’lük payla ikinci sırayı kalitesiz üretim, denetim eksikliği ve tağşiş aldı. Yaklaşık 3 bin Zeytindostu’nun oy kullandığı ankette üçüncü sırada yer alan sorun ise 20,5 ile hükümet politikaları oldu. Zeytin ve zeytinyağındaki üretimi yetersiz bulanların oranı yüzde 8,3’de kalırken, sektörde finansman sorunu olduğunu düşünenler yüzde 4,5 ile 5. sırada yer aldı. Ankete katılanların yüzde 4,4 ise sektördeki sorunların diğer nedenlerden kaynaklandığını ifade etti.

Zeytindostu Derneği olarak geliştirdikleri projelerle zeytin ve zeytinyağı sektörünün ufkunu açmayı hedeflediklerini söyleyen Dernek Başkanı Zafer Özer, sektörün sorunlarının, beklentilerinin ve hedeflerinin tespitine yardımcı olmak amacıyla yeni anketler, kamuoyu ve tüketici eğilimleri araştırmaları yapacaklarını ifade etti. “Türkiye’de zeytin ve zeytinyağının en önemli sorunu nedir?” anketinin sonuçlarını da değerlendiren Özer, “Zeytindostu oluşumunun ana amaçlarından birisi de Türk zeytin ve zeytinyağının imajını yurtiçinde ve dış pazarlarda güçlendirmektir. Zeytin ağacı varlığımızı, zeytin ve zeytinyağı üretimi ile ihracatını artırmaya yönelik çalışmalarımız sürüyor. Anket sonuçlarının da ortaya koyduğu gibi anayurdu Anadolu olan zeytin ve zeytinyağını hak ettiği gibi tanıtamıyoruz. Tanıtım ve kalite sorunlarını aşabilirsek Anadolu Mucizesi yeniden canlanacak” dedi.