Odamız, Avrupa KOBİ Haftası Etkinliğine Ev Sahipliği Yaptı

Odamız, Avrupa KOBİ Haftası Etkinliğine Ev Sahipliği Yaptı
21.10.2011
  •  A 

Aliağa Ticaret Odası(ALTO), uluslararası bir faaliyet olan 37 ülkede eşzamanlı uygulanan Avrupa KOBİ Haftası etkinliklerine “KOBİ’lerin İhracata Yönlendirilmesi ve Verimlilik Artırma Teknikleri” konulu seminer ile ev sahipliği yaptı.

Bilim, Sanayi Teknoloji İl Müdürlüğü Verimlilik Uzmanı Murat Açık ve Gediz Üniversitesi Öğretim Görevlisi Mutlu Yılmaz’ın konuşmacı olarak katıldığı seminerde katılımcılara detaylı bilgiler verildi.

İhracat yapıyorum demek yeterli değil, en etkin nasıl yaparızı keşfetmemiz gerekiyor

Seminerde açılış konuşmasını Aliağa Ticaret Odası Yönetim Kurulu Başkanı Adnan Saka yaptı. Seminere gelen herkese teşekkür ederek sözlerine başlayan Başkan Saka: “Avrupa KOBİ Haftasına, KOBİ’lerin ihracata yönlendirilmesi ve verimlilik artırma teknikleri konulu etkinlik ile katıldık. Konuyu belirlememizde dünyada yaşanan ekonomik sıkıntıların etkisi çok büyük. Çünkü ister istemez ülkemiz de bu sıkıntılardan etkileniyor, etkilenmeye de devam edecek. Kaldı ki zaten cari açık tehdidi ile karşı karşıyayız. Yapmamız gereken en önemli unsurların başında ihracat geliyor. Ama ihracatı yapıyorum demek yeterli değil, nasıl daha etkin ihracat yapabilirizi keşfetmemiz lazım. Burada, anlatılacak olanlar da ihracatta verimliliği nasıl artırırız üzerine olacak. Uzman konuşmacılar sizlere gerekli bilgileri sunacaktır” dedi.

İhracat yapıyoruz ama ne kadar verimliyiz!

Gediz Üniversitesi Öğretim Görevlisi Mutlu Yılmaz, Türkiye’nin mevcut durumu ve ihracatı hakkında genel bilgiler verdi. Gücümüzün farkında mıyız diyerek konuşmasına başlayan Yılmaz: “ Yaş ortalaması 26 olan dünya nüfus sıralamasında 17. Sırada yer alan bir devletiz. Ticaret yolları üzerinde kıtaları birbirine bağlayan bir coğrafi konumumuz var. 2007 yılında Türkiye ihracatı 100 Milyar doları aştı. Dünya ekonomisinde 16., Avrupa ekonomisinde 6. Sıradayız. KOBİ’lerin ihracatına bakacak olursak, %48’i 100 Bin TL’ye kadar, %48’i 100 Bin-1 Milyar TL arasında, %4’lük kısmının da 1 Milyar TL’den fazla ihracat yaptığını görüyoruz. Sonuç olarak biz güçlüyüz, gücümüzü fark edelim. İlk defa Türkiye olarak uzun vadeli 2023 yılına hedefler koyuldu. Yerli otomobil üretmek gibi, en az 10 Türk markası yaratmak gibi, ihracatta 500 milyar dolar gibi. Tüm bu hedeflere ulaşmak için önümüze çıkabilecek engeller konusunda fikir sahibi olmalıyız ve önlemlerimizi ona göre almalıyız. İhracat yapmak sonuç olarak kolay olduğu kadar engellerle dolu. Örneğin; 100 Bin dolara kadar ihracat yapan firmaların dörtte üçü bir sonraki yıl pazarını kaybediyor, devamlılık yok yani. Firmaların stratejik planları, insan kaynağı, pazar araştırma sonuçları  yok. İşte bu engeller ortadan kaldırılmalı ki ihracatın devamlılığı sağlansın ve yolu açılsın.” dedi.

Ülkenin büyümesi ve verimlilik analizleri paralel ilerlemeli

Seminerin sonunda verimlilik artırma teknikleri hakkında detaylı bilgiler sunan Bilim, Sanayi Teknoloji İl Müdürlüğü Verimlilik Uzmanı Murat Açık verimlilik ve performans yönetimi hakkında bilgiler verdi. Murat Açık, çalışma yaşamının kalitesi, yenilik, karlılık, performans yönetimi, rekabet edebilirlik gibi konularda kapsamlı açıklamalarda bulunurken şunları söyledi: “ Türkiye 1950’lerden bu yana büyüyor, ancak verimlilik analizleri büyümeye paralel gelişme göstermiyor. Bu önemli sorunu ortadan kaldırmak için son dönemde bir dizi faaliyetler yapılıyor. Bu faaliyetler kapsamında bugün burada anlattıklarımızın olumlu etki yaratmasını, yol göstermesini umuyorum ve tüm katılımcılara teşekkür ediyorum” dedi.

Haber Fotoları:

Adnan Saka

Katılımcılar

Konuşmacılar Toplu

Murat Açık

Mutlu Yılmaz