İhracat Hız Kesmedi, Yedi Ayda 77 Milyar Doları Aştı
Türkiye’nin ihracatı kurda ihracatçı lehine oluşan dengenin desteğiyle otomotiv ve hazırgiyim sektörü liderliğinde temmuzda geçen yılın aynı ayına göre yüzde 23.02 artışla 11.5 milyar dolara çıktı. Analistler, ihracatın TL’deki değer kaybı ile daha rekabetçi hale geldiğini ancak, Ortadoğu ve Kuzey Afrika’daki belirsizliklerin yanı sıra Avrupa’daki borç krizinin önümüzdeki dönemde ihracatı negatif yönde etkileyebileceğine dikkat çekti.
Türkiye İhracatçılar Meclisi Başkanı Mehmet Büyükekşi, ihracatçıların çok hassas olduğu döviz kurlarının bugünkü seviyede kalması için gerekli tedbirlerin alınmasını beklediklerini vurgulayarak, ilk 7 aydaki toplam ihracatın geçen yılın aynı ayına göre yüzde 20.05 artışla 77.2 milyar dolar olduğunu söyledi. Temmuzda geriye dönük bir yıllık dönemde ise yüzde 15.61 artışla 126.8 milyar dolarlık ihracat yapıldı.
Büyükekşi, ihracattaki artışın ithalattaki artış rakamlarının gölgesinde kaldığını ve Türkiye’deki cari açığın temel sebebinin dış ticaret açığından kaynaklandığını belirterek cari açığın, kredi piyasasını daraltarak çözülemeyeceğinin anlaşıldığını söyledi. Büyükekşi, “Bunun yerine üretim ve katma değeri ivmelendiren yeni bir ekonomik modelin ortaya konulması gerekiyor” dedi.
Almanya’ya % 24 artış
Türkiye’nin en büyük ihracat pazarı Almanya ’ya ihracat temmuzda yüzde 24 arttı. İkinci pazar İngiltere’ye yüzde 25, üçüncü sırada yer alan İtalya’ya yüzde 38, dördüncü sırada yer alan Irak’a yüzde 25 arttı. Ekonomik olarak zor bir dönem geçiren Yunanistan’a olan ihracat da temmuzda yüzde 3 İspanya’ya ise yüzde 19 arttı.