Deniz Ticaret Odası (DTO) İzmir Şubesi tarafından düzenlenen ve EBSO Meclis Salonu'ndan yapılan "Konteyner Taşımacılığında Tehlikeli Yüklerin Elleçlenmesinde 'Uluslararası Tehlikeli Mallar Kodu' (IMDG) Uygulaması ve Sorunlar" konulu seminerde denizciler tehlikeli yük uyarısında bulundu.
Seminerin açılış konuşmasında DTO İzmir Şube Başkanı Geza Dologh, tehlikeli yük taşıyan gemilerle ilgili düzenledikleri seminerin çok önemli olduğunu belirterek, üyelerini bu konuda uyarmak istediklerini söyledi.
DTO Danışmanı Kemal Battal ise tehlikeli yük taşımacılığının bugüne kadar Türkiye'de ikinci plana atıldığını ve çok önemsenmediğini kaydetti. Türkiye'de tehlikeli eşya taşımasının 1952'de çıkan tüzüğe dayandığına dikkat çeken Battal, "Ulusal uygulamalarda IMDG kodları tüzüğün esnek olmaması nedeniyle uygulanmıyor. IMDG ve diğer kodları içeren mevzuat ve yönetmeliklerin iç hukuka uydurulması gerekiyor" diye konuştu.
Seminerde tehlikeli yük taşıyan gemiler ve tehlikeli yük elleçlenen kıyı tesislerinin sorunlarını anlatan Uzmar Genel Müdür Yardımcısı Kaptan Murat Yılmazel, "Liman, boğaz, körfez gibi su yollarında trafik ayrım düzenlemeleri gibi gemi trafik hizmetleri yeterli değil. Bu gemiler için tahsis ve ilan edilmiş demirleme sahaları bulunmuyor. İzmit Körfezi, İzmir Körfezi, Aliağa-Nemrut bölgesi ve İskenderun Körfezi gibi gemi trafiği ve özellikle de tehlikeli yük taşıyan gemi hareketlerinin yoğun olduğu limanlarda gerekli gemi trafik düzenlemeleri yapılmalı. Bu gemiler için tahsis edilmiş demirleme ve bekleme sahaları ilan edilmelidir" dedi.